روسیه از توافق اوپک پلاس ۱۲۰ میلیارد دلار سود کرد

روسیه از توافق اوپک پلاس ۱۲۰ میلیارد دلار سود کرد وزیر انرژی روسیه، الکساندرنواک، در مصاحبه با روزنامه داخلی کومرسانت، گفت: بودجه روسیه از توافق همکاری اوپک پلاس که از ۲ سال پیش آغاز شده است، ۱۲۰ میلیارد دلار سود کرده است. به گزارش مهر به نقل از اویل پرایس، وزیر انرژی روسیه، الکساندر نواک، […]

روسیه از توافق اوپک پلاس ۱۲۰ میلیارد دلار سود کرد

وزیر انرژی روسیه، الکساندرنواک، در مصاحبه با روزنامه داخلی کومرسانت، گفت: بودجه روسیه از توافق همکاری اوپک پلاس که از ۲ سال پیش آغاز شده است، ۱۲۰ میلیارد دلار سود کرده است.

به گزارش مهر به نقل از اویل پرایس، وزیر انرژی روسیه، الکساندر نواک، در مصاحبه با روزنامه داخلی کومرسانت، گفت: بودجه روسیه از توافق همکاری اوپک پلاس که از دو سال پیش آغاز شده است، ۱۲۰ میلیارد دلار سود کرده است.

نواک که در مورد توافق اولیه و اخیر روسیه و شرکای غیراوپکی آن، با اوپک صحبت می‌کرد، گفت هر چند قیمت نفت مشخصا به اندازه‌ای که برای شرکت‌های کشورهای دیگر اهمیت دارد، برای شرکت‌های روسی اهمیت ندارد، اما قیمت پایین نفت چالش‌های دیگری برای بودجه دولتی روسیه به‌ وجود می‌آورد. سقوط قیمت نفت می‌تواند بر نرخ تبادل روبل و دلار و نرخ تورم تأثیر بگذارد و همچنین وضعیت نامشخصی را برای برنامه‌های اقتصادی و بودجه‌ای ایجاد کند.

نواک گفت: در دو سال گذشته که توافق اوپک پلاس برقرار بوده است، طبق پایین‌‌ترین تخمین‌ها، روسیه ۱۲۰ میلیارد دلار بیش‌تر درآمد کسب کرده است.

وزیر انرژی روسیه گفت: بنابراین ارزیابی نتایج این توافق از نظر تأثیری که بر کل اقتصاد روسیه گذاشته است، اهمیت دارد.

نواک در مصاحبه خود با کومرسانت تأکید کرد که روسیه به تدریج سطح تولید خود را کاهش خواهد داد تا زمانی که به سهم کاهش روزانه ۲۳۰ هزار بشکه‌ای توافق شده برسد.

پیش از این در ماه دسامبر، نواک اعلام کرده بود، روسیه در نظر دارد طی توافق خود با اوپک، در ماه ژانویه تولید خود را بین ۵۰ تا ۶۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد.