بانوان در راه مدیریت منابع آب و انرژی

بانوان در راه مدیریت منابع آب و انرژی وزیر نیرو بر اهمیت مهیا کردن عرصه برای حضور بانوان در حوزه مدیریت منابع آب و انرژی تأکید کرد و گفت: اگر اساس انتصابات خود را بر مبنای شایسته‌گزینی قرار دهیم طبیعتاً بزرگ‌ترین خدمت را به حوزه بانوان به عنوان بخشی از ظرفیت عظیم منابع انسانی کشور […]

بانوان در راه مدیریت منابع آب و انرژی

وزیر نیرو بر اهمیت مهیا کردن عرصه برای حضور بانوان در حوزه مدیریت منابع آب و انرژی تأکید کرد و گفت: اگر اساس انتصابات خود را بر مبنای شایسته‌گزینی قرار دهیم طبیعتاً بزرگ‌ترین خدمت را به حوزه بانوان به عنوان بخشی از ظرفیت عظیم منابع انسانی کشور خواهیم کرد.

به‌گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نیرو، رضا‌اردکانیان در مراسم امضای تفاهمنامه میان وزارت نیرو و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بر لزوم فراهم کردن عرصه برای حضور بانوان در حوزه مدیریت منابع آب و انرژی تأکید کرد و گفت: در کنار الزامات و سازوکارهای قانونی موجود اگر اساس انتصابات خود را بر مبنای شایسته‌گزینی قرار دهیم طبیعتاً بزرگ‌ترین خدمت را به حوزه بانوان به عنوان بخشی از ظرفیت عظیم منابع انسانی کشور خواهیم کرد.

وی تأکیدکرد: اگر مبانی شایسته‌گزینی را به خوبی تدوین و این فرایند به‌طور صحیح طی شود و سپس مدیران ارشد به درستی از آن مراقبت کنند و هیچ‌گونه مصلحت‌اندیشی به جز شایسته‌گزینی وجود نداشته باشد، طبیعتاً به‌طور صحیح از ظرفیت بانوان در بخش‌های مختلف کشور استفاده خواهد شد.

وزیر نیرو ادامه‌داد: در حال حاضر یکی از اصلی‌‌ترین چالش‌های ما در تمامی عرصه‌ها، مربوط به اخلاق است. ما هر چه از پایبندی به اخلاق دورتر شده‌ایم مسلماً به همان اندازه دچار گرفتاری‌های بیش‌تری شده‌ایم.

اردکانیان با اشاره به این‌که ارتباط مستقیمی بین پایبندی به اخلاق و استفاده صحیح از منابع محدود آب و انرژی در کشور وجود دارد، تصریح‌کرد: امیدواریم حضور بانوان شایسته بتواند به خوبی در اشاعه شیوه‌های صحیح مصرف به ویژه در بخش کشاورزی به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده آب کشور اثرگذار باشد و تفاهمنامه میان وزارت نیرو و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری راه و مسیر را برای این هم‌افزایی فراهم کند.

وی در ادامه گفت: شرایط فعلی ما در مقایسه با سایر جوامع در طی ۴ دهه اخیر، بسیار افتخار‌آمیز بوده است. با وجود این‌که جمعیت ما نسبت به ۴۰ سال قبل حدود ۳ برابر شده است ولی میزان انرژی تولیدی در کشور بیش از ۱۱ برابر افزایش یافته است.

اردکانیان با اشاره به این‌که وزارت نیرو در این دوره استفاده از ظرفیت مناسب منابع انسانی کشور را سرلوحه برنامه‌های خود قرارداده است، گفت: طبیعتاً بانوان شایسته، بخش قابل توجهی از این ظرفیت را شکل می‌دهند و باور ما این است که در مصرف و مدیریت منابع زیست‌محیطی به ویژه در بخش آب و انرژی بانوان می‌توانند همان نقش مدیریتی که در خانواده دارند، آن را در سطح جامعه نیز پیاده‌سازی کنند.