رکوردزنی ۶۷ درصدی در تولید بنزین کشور

رکوردزنی ۶۷ درصدی در تولید بنزین کشور معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش از افزایش ۶۷ درصدی ظرفیت تولید بنزین کشور نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: با راه‌اندازی فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در پایان هفته، ظرفیت تولید بنزین به ۱۰۵ میلیون لیتر در روز می‌رسد. به گزارش مناقصه‌مزایده […]

رکوردزنی ۶۷ درصدی در تولید بنزین کشور

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش از افزایش ۶۷ درصدی ظرفیت تولید بنزین کشور نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: با راه‌اندازی فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در پایان هفته، ظرفیت تولید بنزین به ۱۰۵ میلیون لیتر در روز می‌رسد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، علیرضا‌صادق‌آبادی با اشاره به این‌که ظرفیت تولید بنزین کشور در آبان‌ماه پارسال، ۶۳ میلیون لیتر در روز بود، افزود: این مقدار در دی‌ماه پارسال با تثبیت تولید در فاز یک پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس ۲۴ درصد افزایش یافت و به ۷۸ میلیون لیتر در روز رسید.

وی، ظرفیت تولید بنزین در نیمه نخست امسال را ۹۵ تا ۹۷ میلیون لیتر در روز عنوان و تأکیدکرد: هم‌اکنون در حال آماده‌سازی برای افزایش ظرفیت تولید بنزین و یک جهش بزرگ برای آخر هفته جاری هستیم.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، با تولید روزانه ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین در کشور افزون بر تأمین نیاز داخل، حدود ۲۰ میلیون لیتر نیز تفاوت تولید و مصرف در ۶ ماه دوم سال خواهیم داشت.

صادق‌آبادی به همزمانی تحریم‌های جدید و مشکلات نقل و انتقال کالا و ارز با آغاز اجرای فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس اشاره کرد و گفت: این موضوع مشکلات جدیدی سر راه اجرای این پروژه قرار داد که به لطف خدا و با تلاش همه مدیران و کارکنان پالایشگاه بر این مشکلات فائق آمدیم.

وی تصریح‌کرد: همه مراحل پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج از سوی نیروهای داخلی شرکت و بدون حضور نمایندگان شرکت‌های خارجی انجام شده است.

 آغاز فاز چهارم با منابع صندوق توسعه ملی

صادق‌آبادی با اشاره به این‌که وام ۲۶۰ میلیون یورویی صندوق توسعه ملی زمانی به این پروژه اختصاص یافت که مراحل ساخت و نصب فاز سوم پروژه نیز انجام شده بود، تصریح‌کرد: این مبلغ قرار است صرف بدهی‌های موجود یا اجرای فاز چهارم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس شود.

وی با تأکید بر این‌که منابع مالی این پروژه با اتکا به تولید محصولات داخلی پالایشگاه تأمین شده است، افزود: فاز دوم و سوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس با اتکا به منابع داخلی تکمیل شد؛ این امر بدون حمایت‌ها و راهنمایی‌های وزیر نفت امکان‌پذیر نبود.

معاون وزیر نفت از زحمات شبانه‌روزی سهامداران و پیمانکاران این پروژه در به ثمر رساندن این پروژه قدردانی کرد.