خروج ۸۵ روزه واحد۴ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید

خروج ۸۵ روزه واحد۴ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید واحد۴ بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا جهت انجام تعمیرات اساسی از مدار تولید خارج شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، واحد۴ بخار نیروگاه شهید سلیمی با ظرفیت ۴۴۰ مگاوات جهت انجام نهمین تعمیرات اساسی از زمان راه‌اندازی اولیه تاکنون از مدار تولید خارج شد. تعمیرات اساسی و برنامه‌ریزی […]

خروج ۸۵ روزه واحد۴ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید

واحد۴ بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا جهت انجام تعمیرات اساسی از مدار تولید خارج شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، واحد۴ بخار نیروگاه شهید سلیمی با ظرفیت ۴۴۰ مگاوات جهت انجام نهمین تعمیرات اساسی از زمان راه‌اندازی اولیه تاکنون از مدار تولید خارج شد.

تعمیرات اساسی و برنامه‌ریزی شده این واحد که با همت متخصصان و کارکنان نیروگاه انجام می‌شود ۸۵ روز به طول می‌انجامد و کلیه تجهیزات و تأسیسات در بخش‌های مختلف مکانیک، الکتریک، ابزاردقیق، شیمی و… طبق برنامه زمان‌بندی دمونتاژ و در صورت نیاز بازسازی، تعمیر، تست، تمیزکاری، تعویض و در نهایت نصب و مونتاژ می‌گردد.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت ۲۲۱۴ مگاوات به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های کشور، بالغ بر ۴درصد از برق کشور را تأمین می‌کند.

براین اساس اولین واحد بخار نیروگاه در دوم مهر ماه سال ۱۳۵۸ وارد مدار تولید شد و واحدهای بخار بعدی هر یک به فاصله تقریبی ۶ ماه به شبکه سراسری برق کشور پیوستند.

این نیروگاه در دهه۶۰ و با توجه به میزان مصرف برق بالغ بر ۲۵ درصد برق کشور را تأمین می‌کرد.