بهره‌برداری رسمی از پل ارتباطی شهدای صنعت نفت لرستان

بهره‌برداری رسمی از پل ارتباطی شهدای صنعت نفت لرستان با حضور مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، نماینده مردم شریف شهر پلدختر در مجلس شورای‌اسلامی، فرماندار پلدختر، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز غرب، رییس و کارکنان میدان نفتی سرکان٬ پل ارتباطی شهدای صنعت نفت لرستان در روستای جلگه خلج‌پلدختر افتتاح و به بهره‌برداری رسمی رسید. به […]

بهره‌برداری رسمی از پل ارتباطی شهدای صنعت نفت لرستان

با حضور مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، نماینده مردم شریف شهر پلدختر در مجلس شورای‌اسلامی، فرماندار پلدختر، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز غرب، رییس و کارکنان میدان نفتی سرکان٬ پل ارتباطی شهدای صنعت نفت لرستان در روستای جلگه خلج‌پلدختر افتتاح و به بهره‌برداری رسمی رسید.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، رامین حاتمی مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در آیین افتتاح و بهره‌برداری پل شهدای صنعت نفت بر نقش و کارکرد مسؤولیت اجتماعی این صنعت تأکید کرد و افزود: صنعت نفت با توجه به جایگاه ویژه‌‌اش در ایجاد توسعه پایدار، عامل پیشرفت کشور است که بخشی از این فعالیت‌ها در کارکردهای اجتماعی و پروژه‌های عام‌المنفعه نمود عینی می‌یابد.

وی افزود: پل ارتباطی شهدای صنعت نفت، یکی از ایمن‌‌ترین پل‌ها با استانداردهای مهندسی است و در گام نخست باعث تسهیل در تردد اهالی شریف منطقه خواهد شد و همچنین باعث سهولت دسترسی همکاران شرکت به میدان نفتی سرکان است.

 حاتمی در رابطه با مشخصات و هزینه صورت گرفته برای انجام این پل اظهار داشت: پل شهدای صنعت نفت با ۱۲۰ متر طول و ۶دهانه ۲۰ متری احداث شده که ۱۸۰ تن مصالح فولادی با ۳هزارو۳۵۷ مترمکعب بتن‌ریزی و ۳۶هزار مترمکعب حجم خاک در آن به‌کار رفته است و مبلغ ۶۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات شرکت برای احداث و تکمیل پل ارتباطی میدان نفتی سرکان جلگه خلج پل‌دختر هزینه شده است.

حاتمی در رابطه با فعالیت‌های صورت گرفته از ابتدای تأسیس شرکت تاکنون تصریح کرد: متوسط تولید گاز شرکت در سال۱۳۷۸ حدود ۱۴۶میلیون مترمکعب در روز بود و هم‌اکنون توان تولید گاز به ۲۹۰میلیون مترمکعب در روز رسیده است. همچنین تولید نفت شرکت در سال۱۳۷۸ حدود ۵۲هزار بشکه در روز بود که این میزان به ۲۲۰ هزار بشکه در روز ارتقا یافته است.

براساس این گزارش میدان نفتی سرکان واقع در ۲۵کیلومتری شهر پلدختر از میدان‌های شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز غرب یکی از ۳ شرکت تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که وظیفه تولید از میدان‌های عمدتاً نفتی غرب کشور، واقع در استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان، بخشی از خوزستان به عهده دارد. میدان‌های نفتی این شرکت شامل نفت شهر، چشمه‌خوش، دهلران، سرکان، ماله‌کوه، پایدارغرب، پایدارشرق، آبان، دانان، دالپری، سومار، آذر، مهر، ویزنهار و چنگوله و میدان‌های گازی نیز شامل تنگ‌بیجار، کبیرکوه، هالوش و سمند است.