بومی‎سازی کالای خارجی در شرکت نفت و گاز مارون

بومی‎سازی کالای خارجی در شرکت نفت و گاز مارون رییس بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره‎برداری نفت و گاز مارون از بومی‎سازی یک کالای خارجی در این شرکت خبر داد و گفت: برای نخستین بار اتصال دسترسی پایش‎ خوردگی به‎ منظور حفاظت از خطوط لوله و مخازن انجام شد.   به گزارش مناقصه‌مزایده به […]

بومیسازی کالای خارجی در شرکت نفت و گاز مارون

رییس بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهرهبرداری نفت و گاز مارون از بومیسازی یک کالای خارجی در این شرکت خبر داد و گفت: برای نخستین بار اتصال دسترسی پایش خوردگی به منظور حفاظت از خطوط لوله و مخازن انجام شد.

 

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت نفت، حسن‌غنیطوس در این باره توضیح داد: موفق شدیم مجموعه اتصال دسترسی پایشخوردگی یا همان Access fitting & Coupon holder را برای نخستین بار با همکاری بخش خصوصی بومیسازی کنیم تا دیگر نیازی به نمونه خارجی برای مخزن و خطوط لوله وجود نداشته باشد.

وی افزود: از این مجموعه برای نگهداری پایه کوپن پایش نرخ خوردگی تجهیزات ثابت فرایندی استفاده میشود.

به گفته غنیطوس، دقت فنی و ابعادی این مجموعه در زمان ساخت، ضامن بهرهگیری مؤثر از آن است و خوشبختانه آزمایشهای میدانی نمونههای ساخته شده نتیجهای قابل قبول داشته است.

وی ارزیابی تجهیزات ثابت فرایندی را از اقدامهای مهم بازرسی فنی و خوردگی فلزات دانست و افزود: برنامهریزی لازم برای بازرسی خطوط لوله با استفاده از روش امواج برد بلند یا Guided Wave انجام شده و به‌زودی اجرایی میشود.

رییس بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهرهبرداری نفت و گاز مارون تصریح‌کرد: در این روش با استفاده از امواج برد بلند، بخشهای غیرقابل دسترس خطوط لوله را ارزیابی کرده که سبب بالارفتن ضریب ایمنی و تسهیل کار میشود.

در ادامه امیربکا، رییس مهندسی خوردگی فلزات نفت و گاز مارون گفت: این‌گونه تجهیزات از پیچیدگیهای خاصی از نظر طراحی و متالورژی برخوردارند، از این رو در گام نخست برای مهندسی معکوس چنین تجهیزاتی باید از آلیاژشناسی و محاسبات هندسی ابعاد هر قطعه آن مطمئن بود و سازنده را از جزییات ساختاری قطعه مطلع کرد تا بتوان بهترین نتیجه را گرفت و اطلاعاتی با درصد اعتبار بالا را از آنالیز کوپن متصل به ‌دست آورد.

وی ادامه‌داد: اطلاعات فنی به صورت یک بسته استاندارد در اختیار سازنده قرارداده شده و مجموعهای با همان مشخصات، کیفیت و کارایی قطعه خارجی ساخته شد. همچنین هزینه ساخت هر مجموعه ۲۵ درصد قیمت نمونه خارجی است.