سوآپ‌ نفت تا اطلاع ثانوی متوقف شد

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت سوآپ‌ نفت تا اطلاع ثانوی متوقف شد مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، آخرین اخبار از مذاکرات صورت گرفته در مورد سوآپ نفت خام و فرآورده‌های نفتی را تشریح کرد. وی گفت که قراردادهای سوآپ‌ نفت خام هنوز تمدید نشده است. به گزارش ایسنا، عباسعلی‌جعفری‌نسب درباره […]

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت

سوآپ‌ نفت تا اطلاع ثانوی متوقف شد

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، آخرین اخبار از مذاکرات صورت گرفته در مورد سوآپ نفت خام و فرآورده‌های نفتی را تشریح کرد. وی گفت که قراردادهای سوآپ‌ نفت خام هنوز تمدید نشده است.

به گزارش ایسنا، عباسعلی‌جعفری‌نسب درباره سوآپ نفت خام به منطقه تهران با بیان این‌که سوآپ فعلاً و در واقع چند ماهی است که متوقف شده است، اظهارکرد: امور بین‌الملل باید بتواند قراردادهای جدید را امضا کند که سوآپ برقرار شود. فعلاً قراردادهایی که تمام شده تجدید نشده‌اند و مذاکره در این حوزه برعهده امور بین‌الملل وزارت نفت است.

وی همچنین درباره سوآپ نفت کرکوک گفت: سوآپ نفت کرکوک هم فعلاً متوقف است.

براساس این گزارش، سال گذشته و پس از ۷ سال وقفه در سوآپ نفت ایران، ۳۶۰ هزار بشکه نفت خام از طریق خط لوله ۳۲ اینچ نکا، ساری، ری سوآپ و به پالایشگاه تهران وارد شد. آخرین اخبار از سوآپ نفت خام به منطقه تهران، اوایل سال حاکی از آن بود که ۳ میلیون و ٣٠٠هزار بشکه نفت خام به این منطقه سوآپ شده است. همچنین سوآپ نفت کرکوک که بعد از فراز و نشیب‌های بسیاری صورت گرفت، ۷۰۰ هزار تن تحویل داده و سپس متوقف شد.

به گفته سیدحمید حسینی، عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق بعید است که سوآپ از سرگرفته شود، زیرا عراق در حال انجام هماهنگی‌های لازم برای صادرات نفت کرکوک از خط لوله کرکوک-جیحان است. ایران هم علاقه چندانی ندارد سوآپ از سر گرفته شود، همچنین علاقه‌مند نیست که سهم صادرات خود را به عراق بدهد و نفت عراق را صادر کند.