ضرورت هدف‌گذاری در ساخت و سازهای آبی

ضرورت هدف‌گذاری در ساخت و سازهای آبی معلمان و سرگروه‌های آموزشی زمین‌شناسی، جغرافیا و مطالعات اجتماعی آموزش و پرورش شهر تهران از فرونشست‌های ناشی از تخلیه سفره‌های آب زیرزمینی منطقه ورامین بازدید کردند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای تهران، جواد‌اسدی با اعلام مطلب فوق اظهارداشت: طرح داناب از سال ۱۳۸۹ […]

ضرورت هدف‌گذاری در ساخت و سازهای آبی

معلمان و سرگروه‌های آموزشی زمین‌شناسی، جغرافیا و مطالعات اجتماعی آموزش و پرورش شهر تهران از فرونشست‌های ناشی از تخلیه سفره‌های آب زیرزمینی منطقه ورامین بازدید کردند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای تهران، جواد‌اسدی با اعلام مطلب فوق اظهارداشت: طرح داناب از سال ۱۳۸۹ آغاز و با استقبال آموزش و پرورش روبه‌رو شد و هم‌اکنون این طرح در مدارس سراسر کشور در حال اجراست.

اسدی گفت: کتاب انسان و محیط‌زیست ثمره سال‌ها تجربه و تلاش برای اجرای طرح داناب در سراسر کشور بوده است و در تلاش هستیم که در تعامل با رسانه ملی، مطالب مرتبط با آب را از طریق این رسانه به دانش‌آموزان منتقل کنیم.

اسدی افزود: بر این اساس کارگاهی آموزشی در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین تشکیل و معلمان با مؤلفه‌های مختلف مدیریت مصرف و شرایط منابع آبی آشنا شدند و پس از پرسش و پاسخ، معلمان از پیامدهای پدیده فرونشست از روستای ابردژ از توابع شهرستان ورامین بازدید کردند.

وی خاطرنشان‌کرد: با توجه به تغییر اقلیم و کاهش نزولات جوی باید هدف‌گذاری خود را از ایجاد ساخت و سازهای آبی به سمت مدیریت مصرف صحیح و تغییر رفتارهای غلط سوق دهیم که این مهم نیازمند کارهای زیربنایی است.

اسدی در پایان با اشاره به تدوین برنامه‌های مختلف برای سازگاری با کم آبی در وزارت نیرو گفت: آموزش و پرورش یکی از نهادهایی است که برای نهادینه کردن سیاست‌های سازگاری با کم آبی و همچنین آموزش‌های مدیریت مصرف صحیح بسیار اثرگذار بوده و می‌تواند کمک حال بخش آب باشد.