ثبت رکورد نیروگاه‌های برق‌آبی در تابستان ۹۸

ثبت رکورد نیروگاه‌های برق‌آبی در تابستان ۹۸ مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: نیروگاه‌های برق‌آبی باید رکورد بی‌نظیری را در تابستان سال ۹۸ به ثبت برسانند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نیرو، محمد حاج‌رسولی‌ها در بیست‌ونهمین نشست کمیته فنی – تخصصی نیروگاه‌های برق‌آبی کشور که با حضور مدیران عامل سازمان آب و […]

ثبت رکورد نیروگاه‌های برق‌آبی در تابستان ۹۸

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: نیروگاه‌های برق‌آبی باید رکورد بی‌نظیری را در تابستان سال ۹۸ به ثبت برسانند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نیرو، محمد حاج‌رسولی‌ها در بیست‌ونهمین نشست کمیته فنی – تخصصی نیروگاه‌های برق‌آبی کشور که با حضور مدیران عامل سازمان آب و برق خوزستان، شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، معاونان شرکت مدیریت شبکه برق کشور، مدیران ارشد نیروگاه‌های برق‌آبی سراسر کشور و تعدادی از شرکت‌های خصوصی فعال در این زمینه، به ریاست فربد استیری، مدیر کل مرکز مدیریت نیروگاه‌های برق‌آبی کشور برگزار شد، از طریق ارسال پیام تصویری افزود: در سال آبی جاری به‌دلیل نزولات خوبی که داشتیم، حجم مخازن عمده‌ سدها، خصوصاً سدهای نیروگاهی کشور افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی ادامه داد: براساس آمارهای موجود، در سال ۹۷ بیش از ۱۵هزار و ۷۰۰ گیگاوات ساعت تولید برق در نیروگاه‌های برق‌آبی کشور داشته‌ایم که ۵۰ درصد از این عدد در سه ماهه زمستان سال ۹۷ تولید شده است.

حاج‌رسولی‌‌ها افزود: این میزان از تولید در فصل زمستان که کشور با محدودیت تأمین سوخت برای نیروگاه‌های حرارتی و گازی مواجه است، عدد قابل‌توجهی است و توانسته بیش از دومیلیارد مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف سوخت در این نیروگاه‌ها را به‌همراه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با تأکید بر بهره‌گیری از تجارب وقایع روی داده در سال‌های گذشته، به اهمیت وجود برنامه منسجم و هماهنگ بین دیسپاچینگ ملی برق و مرکز نیروگاه‌های برق‌آبی شرکت مدیریت منابع آب ایران اشاره کرد و گفت: باید سعی کنیم انسجام مناسب‌تری در این بخش داشته باشیم.

وی اظهار کرد: با استفاده از همین تجارب، در سیلاب‌های اخیر، مرکز مدیریت نیروگاه‌های برق‌آبی نقش مؤثر و فعالی در ستاد ملی فرماندهی و مدیریت سیلاب شرکت مدیریت منابع آب ایران در زمینه مدیریت مخازن و خروجی سد از باب تولید انرژی داشت و به همین دلیل تا این لحظه شرایط خوبی داشته‌ایم.