افتتاح تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرستان ملارد و صفادشت در سال‌جاری

افتتاح تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرستان ملارد و صفادشت در سال‌جاری تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر ملارد و صفادشت آذرماه سال‌جاری افتتاح خواهد شد. طی بازدید محمدرضا بختیاری، مدیرعامل آبفای استان تهران از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در حال ساخت شهر ملارد و صفادشت، مقرر شد تا آذرماه سال‌جاری به بهره‌برداری برسد. در این بازدید که مدیرعامل آبفای غرب استان تهران […]

افتتاح تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرستان ملارد و صفادشت در سال‌جاری

تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر ملارد و صفادشت آذرماه سال‌جاری افتتاح خواهد شد.

طی بازدید محمدرضا بختیاری، مدیرعامل آبفای استان تهران از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در حال ساخت شهر ملارد و صفادشت، مقرر شد تا آذرماه سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

در این بازدید که مدیرعامل آبفای غرب استان تهران و برخی معاونین و مدیران این شرکت حضور داشتند، بختیاری دستور تسریع در اجرای این پروژه‌ها را صادر کرد.

قابل ذکر است؛ پروژه ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ملارد از سال ۹۵ در سه مدول آغاز شده است و مدول اول آن با ۷۶درصد پیشرفت، ظرفیت ۳۵هزار مترمکعب در شبانه‌روز پساب را داراست و ۲۳۵هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

 روش این تصفیه‌خانه S.B.R (لجن فعال با جریان متناوب) است که یکی از روش‌های نوین تصفیه فاضلاب با کارایی بالا به شمار می‌رود. همچنین قرارداد ساخت آن به ‌روش B.O.T بین شرکت آب و فاضلاب با شرکت پیمانکار که سرمایه‌گذار شرکت سازنده بوده، منعقد شده است که پس از بهره‌برداری به شرکت آبفا واگذار خواهد شد.

ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر صفادشت ۷۸۰۰ مترمکعب پساب در شبانه‌روز می‌باشد و جمعیت ۵۰هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

تصفیه‌خانه فاضلاب شهر صفادشت به روش هوادهی گسترده با قابلیت حذف بیولوژیکی نیتروژن و فسفر است و روش اجرای آن E.P.C (طراحی، تدارک و ساخت) که توسط پیمانکار در حال اجراست، تاکنون ۸۲ درصد پیشرفت داشته است.

لازم به توضیح است؛ پساب به‌دست آمده از تصفیه فاضلاب‌ها برای مصارف کشاورزی می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد. همچنین برای بهبود شرایط آب‌خوان‌‌ها و حفاظت محیط‌زیست و جلوگیری از آلودگی منابع آبی بسیار تأثیر‌گذار است.