شرط افزایش ۷٫۵ میلیارد بشکه‌‌‌ای بر ذخایر قابل استحصال نفت

 شرط افزایش ۷٫۵ میلیارد بشکه‌‌‌ای بر ذخایر قابل استحصال نفت مشاور رئیس مجلس گفت: ارزش و قیمت سرمایه انسانی صنعت نفت ما، از نفت ما کمتر نیست، چرا نباید بتوانیم این نیرو‌ها را نگه داریم؟ جایی صحبت شد که چگونه می‌توان کاری کرد که آنهایی که از نفت رفته‌اند جذب شوند و برگردند، بعد گفتیم […]

 شرط افزایش ۷٫۵ میلیارد بشکه‌‌‌ای بر ذخایر قابل استحصال نفت

مشاور رئیس مجلس گفت: ارزش و قیمت سرمایه انسانی صنعت نفت ما، از نفت ما کمتر نیست، چرا نباید بتوانیم این نیرو‌ها را نگه داریم؟ جایی صحبت شد که چگونه می‌توان کاری کرد که آنهایی که از نفت رفته‌اند جذب شوند و برگردند، بعد گفتیم بهتر است ابتدا تلاش کنیم همین نیروهایی که هستند را نگه داریم.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، محمدرضا باهنر، دیروز (سه‌شنبه، ۱۶مهرماه) در بخش ارائه سخنرانی‌های پنجمین کنگره راهبردی نفت و نیرو، به مزیت‌های ایران از جمله سرمایه انسانی باهوش و جهادگر، موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیکی کشور، حضور در منطقه‌ای که دوسوم ذخایر متعارف هیدروکربوری دنیا را در خود جای داده و بهره‌مندی از بیشترین ذخایر هیدروکربوری در سطح جهان اشاره کرد و گفت: تنها یک درصد افزایش ضریب بازیافت نفت، بالغ بر ۷٫۵ میلیارد بشکه بر ذخایر قابل استحصال نفت ما می‌افزاید که با احتساب قیمت امروز هر بشکه نفت، سرمایه کلانی خواهد شد.

وی بر ضرورت حاکمیت فضای رقابتی در کشور تأکید و با بیان اینکه در چنین فضایی، به سه اصل قیمت، کیفیت و سرعت کار توجه می‌شود، ادامه داد: باید به کارآفرینان کشور کمک کنیم از مسیر ناهمواری نظام لخت بوروکراسی کشور عبور و به وظیفه ملی و مذهبی خود عمل کنند.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گستره فعالیت‌های نفت، گاز و پتروشیمی کشور چه در بخش تولید و توسعه، چه در بخش بهره‌برداری و همین‌طور در بخش بازرگانی و خدمات بسیار وسیع است، عنوان کرد: با بیش از ۱۰۰ سال سابقه در صنعت نفت اگرچه پیشرفت‌های قابل قبولی در این زمینه داشته‌ایم، اما اصلاً کافی نیست. تومار کارهای انجام‌شده بلند است، اما تومار کارهای بر زمین مانده و مغفول‌مانده بلندتر است.

باهنر با اشاره به مصرف انرژی روزانه بالغ بر پنج تا ۵٫۵ میلیون بشکه معادل نفت خام در کشور گفت: اگر دست‌اندرکاران دلواپس نشوند، حتماً اطلاعات به‌روزی ندارند.