توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در پایتخت

توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در پایتخت شهردار تهران گفت: سیاست عمومی‌ ما در تهران توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر است که به جِد دنبال می‌شود. به گزارش‌ایرنا، پیروز حناچی در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر در سالن همایش‌های صداوسیما، تصریح کرد: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در تهران را با کمک‌های دولت و سایر فعالان پیگیری […]

توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در پایتخت

شهردار تهران گفت: سیاست عمومی‌ ما در تهران توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر است که به جِد دنبال می‌شود.

به گزارش‌ایرنا، پیروز حناچی در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر در سالن همایش‌های صداوسیما، تصریح کرد: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در تهران را با کمک‌های دولت و سایر فعالان پیگیری خواهیم کرد.

وی دو مشکل عمده تهران از دید مردم را ترافیک و آلودگی هوا برشمرد و گفت: ۸۰ درصد منشأ آلودگی از منابع فسیلی است.

حناچی با اشاره به‌اینکه ۴۰ درصد آلودگی از خودروها و ۱۰ درصد از موتورهای کاربراتوری است، بیان داشت: ۳۳ درصد هم ناشی از اتلاف انرژی در بخش خانگی و تجاری است.

شهردار تهران از تلاش برای جایگزینی خودروهای برقی به خصوص تاکسی و اتوبوس در تهران خبر داد و افزود: استفاده از موتورهای برقی هم در دستور کار است.

وی به تعیین نرخ جدید خرید برق از منابع تجدیدپذیر اشاره کرد و گفت: واقعی‌تر شدن‌ این نرخ به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر کمک خواهد کرد.