قاچاق سوخت ۶ میلیارد دلار کاهش یافت

قاچاق سوخت ۶ میلیارد دلار کاهش یافت رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد: میزان قاچاق سوخت از ۷ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۲ به یک میلیارد دلار در سال ۱۳۹۴ کاهش یافته است و تلاش برای صفر شدن قاچاق این کالا ادامه دارد. به گزارش ایرنا، حبیب‌ا… حقیقی در جلسه علنی […]

قاچاق سوخت ۶ میلیارد دلار کاهش یافت

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد: میزان قاچاق سوخت از ۷ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۲ به یک میلیارد دلار در سال ۱۳۹۴ کاهش یافته است و تلاش برای صفر شدن قاچاق این کالا ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، حبیب‌ا… حقیقی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گزارشی از اقدام‌های صورت گرفته از سوی این ستاد برای مقابله با قاچاق کالا ارایه کرد و اظهارداشت: این ستاد ضمن شناسایی کالاهایی که بیش‌ترین میزان قاچاق را به خود اختصاص داده‌اند، بسته‌هایی را برای کاهش قاچاق این کالا‌ها تدوین و اجرایی کرده است.

وی با بیان این‌که قاچاق سوخت به دلیل تفاوت عمده قیمت آن در داخل و خارج کشور، در صدر قاچاق کالا قرار دارد، اظهار داشت: برای نمونه هر لیتر گازوییل در آن سوی مرز‌ها بین ۲۰ هزار تا ۴۵ هزار ریال قیمت‌گذاری می‌شود در حالی که در داخل کشور ۳ هزار ریال است.

وی کاهش ۱۰ میلیارد دلاری قاچاق ظرف ۳ سال گذشته را مورد اشاره قرارداد و افزود: میزان قاچاق کالا از حدود ۲۵ میلیارد دلار در سال ۹۲ به ۱۵٫۵ میلیارد دلار در سال ۹۴ کاهش یافته است.

حقیقی اظهارداشت: مقابله با قاچاق موجب رشد ۳۳ درصدی درآمدی گمرک به رغم کاهش درآمد‌ها شده است.

 

وی افزود: همچنین میزان کشفیات از کم‌تر از ۲ درصد در سال ۹۲ به بیش از ۱۰ درصد از سال ۹۴ رسیده است.