سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها تأمین شد

سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها تأمین شد مدیرکل پشتیبانی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران گفت: سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها تأمین شده و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.  به گزارش ایرنا، غلامرضا مهرداد تصریح کرد: اکنون سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها برای فصل سرد سال، ذخیره‌سازی شده و نیروگاه‌ها در این زمینه با کمبودی […]

سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها تأمین شد

مدیرکل پشتیبانی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران گفت: سوخت مورد نیاز نیروگاهها تأمین شده و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

 به گزارش ایرنا، غلامرضا مهرداد تصریح کرد: اکنون سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها برای فصل سرد سال، ذخیرهسازی شده و نیروگاه‌ها در این زمینه با کمبودی روبه‌رو نخواهند شد.

این مقام مسؤول اضافه کرد: هیچ نیروگاهی از زغال‌سنگ برای تأمین سوخت خود استفاده نمی‌کند و سوخت بیشتر نیروگاه‌ها، گاز طبیعی به عنوان سوخت نخست و نفت کوره به عنوان سوخت دوم است.

مهرداد با بیان اینکه بخشی از نیروگاه‌های بخاری از نفت‌گاز به عنوان سوخت مورد نیاز استفاده می‌کنند، گفت: سایر نیروگاه‌های حرارتی از نفت‌گاز به عنوان سوخت دوم استفاده می‌برند.

مدیرکل پشتیبانی برق حرارتی یادآور شد: سالیانه در فصل گرم، بالای ۹۰ درصد سوخت نیروگاه‌ها از گاز طبیعی تأمین می‌شود، اما در فصل سرد، با توجه به نیاز بیشتر بخش خانگی به گاز طبیعی ، مصرف نیروگاه‌ها محدود می‌شود و نیروگاهها به دلیل همین محدودیت،‌ به استفاده از نفت‌گاز روی می‌آورند.

به گفته وی، اکنون با توجه به سرمای زودرس در آبان امسال و افزایش مصرف گاز طبیعی از سوی مشترکان خانگی، استفاده از گاز طبیعی برای نیروگاه‌ها محدود شده که مسؤولان وزارت نفت قول داده اند به زودی محدودیت برطرف شود.

مهرداد افزود: شرکت ملی گاز تأمین‌کننده انرژی مورد نیاز نیروگاههاست که برای تأمین به موقع گاز همواره با آنان رایزنی شده و از سال قبل برای تأمین سوخت سال جدید هماهنگی‌های لازم صورت می‌گیرد.

مدیرکل پشتیبانی برق حرارتی افزود: براساس محدودیت اعمال شده برای مصرف گاز در نیروگاه‌ها، مصرف نفت‌گاز افزایش یافته و بر همین اساس با وزارت نفت در باره تأمین به موقع این سوخت مذاکره شده است.

مهرداد گفت: اکنون ۶۰ درصد گاز مایع و ۸۰ درصد نفت‌گاز ذخیرهسازی شده و نگرانی درخصوص تأمین سوخت وجود ندارد.

وی یادآور شد: گرم‌تر شدن هوا و کاهش نیاز بخش خانگی محدودیت اعمال شده برای نیروگاه‌ها برطرف و آنها از گاز طبیعی برای سوخت بهره‌مند خواهند شد.