لزوم فرهنگ‌سازی برای مدیریت مصرف برق در یزد

لزوم فرهنگ‌سازی برای مدیریت مصرف برق در یزد نشست صمیمانه مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد و مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی‌استان یزد برگزار شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت برق منطقه‌ای یزد، در این جلسه که با حضور محمدحسن صباغزادگان؛ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد و حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی؛ ‌مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی‌استان یزد […]

لزوم فرهنگ‌سازی برای مدیریت مصرف برق در یزد

نشست صمیمانه مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد و مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی‌استان یزد برگزار شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت برق منطقه‌ای یزد، در این جلسه که با حضور محمدحسن صباغزادگان؛ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد و حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی؛ ‌مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی‌استان یزد برگزار شد؛ زمینه‌های همکاری مشترک شرکت برق منطقه‌ای یزد و سازمان تبلیغات اسلامی‌استان بررسی گردید.

محمدحسن صباغ‌زادگان در این نشست اظهارداشت: مباحث فرهنگ‌سازی در رابطه با صرفه‌جویی سخت‌تر از اجرای مباحث مدیریت مصرف است و مباحث فرهنگی برای مصرف بهینه انرژی جای کار بسیار دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، وضعیت برق کل کشور را به‌صورت یک شبکه به‌هم‌پیوسته و مرتبط دانست و اظهار داشت: در طول سال ۲۰۰ ساعت برای تأمین اوج مصرف برق مشکل داریم و این میزان جهت احداث نیروگاه جدید به‌صرفه نبوده و هرساله برای رفع مشکل این ساعات تدابیری اندیشیده می‌شود.

صباغزادگان استان یزد را استانی صنعتی دانست که ۷۵ درصد مصرف برق در استان به بخش صنعت مربوط است و خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد مصرف برق استان نیز به بخش کشاورزی اختصاص دارد و می‌توان با افتخار اعلام کرد ۸۵ درصد مصرف انرژی الکتریکی در استان صرف تولید، ایجاد اشتغال و به حرکت درآوردن چرخ صنعت می‌گردد و این موضوع سبب سنگین‌تر شدن مسؤولیت ما جهت تلاش برای کاهش میزان قطعی برق در استان شده تا صنایع استان به مشکل بر نخورند.

وی با بیان اینکه در حال‌حاضر شبکه برق استان یزد از پایدارترین شبکه‌های برق کشور است، افزود: علاوه بر نیروگاه‌های گازی تولید برق، تعداد پنج نیروگاه تجدیدپذیرخورشیدی نیز در این استان فعالیت می‌کنند که پاک بودن و کاهش تلفات را می‌توان از مزیت‌های آن است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد همچنین دعوت از مردم جهت اصلاح مصرف و صرفه‌جویی در مصرف انرژی را از مدیرکل تبلیغات اسلامی‌استان یزد درخواست کرد و گفت: شبکه بزرگ برق و نیروگاه‌های انرژی در استان یزد در حال‌حاضر به‌گونه‌ای عمل کرده‌اند که مشکلی به‌عنوان مشکل برق نداشته باشیم، اما باید بدانیم نبود این مشکلات به خاطر هزینه دولت است و هر چه بتوانیم در مصرف برق صرفه‌جویی کنیم در واقع یک ثروت ملی را برای خود و آیندگان حفظ کرده‌ایم.