مشارکت دانش‌بنیان‌ها در توسعه فناوری‌های حوزه آب

 مشارکت دانش‌بنیان‌ها در توسعه فناوری‌های حوزه آب در حال‌حاضر بیش از ۱۴۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه آب مشغول فعالیت هستند تا به کمک آن‌ها توسعه فناوری‌ها در این حوزه با شتاب بیش‌تری انجام شود. به گزارش ایسنا، دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها، مراکز رشد، شتاب‌دهنده‌ها و کارخانه‌های نوآوری بخشی از بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری […]

 مشارکت دانش‌بنیان‌ها در توسعه فناوری‌های حوزه آب

در حال‌حاضر بیش از ۱۴۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه آب مشغول فعالیت هستند تا به کمک آن‌ها توسعه فناوری‌ها در این حوزه با شتاب بیش‌تری انجام شود.

به گزارش ایسنا، دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها، مراکز رشد، شتاب‌دهنده‌ها و کارخانه‌های نوآوری بخشی از بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور هستند. نوآوری‌ها و محصولات فناورانه‌ای که از این زیستبوم خارج می‌شود، هر کدام یکی از نیازهای کشور را رفع می‌کند. اما در این میان شرکت‌های دانش‌بنیان با تلاش بی‌وقفه جوانان خلاق و مستعد، در تلاش هستند تا در این زیست بوم خلاقیت و نوآوری، حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشند.

آب و فناوری‌های مرتبط با آن، یکی از حوزه‌هایی است که ورود این شرکت‌ها می‌تواند مشکلات را با سرعت بیشتری رفع کند. در حال‌حاضر بیش از ۱۴۰ شرکت دانش‌بنیان در این حوزه مشغول فعالیت هستند تا به کمک آنها توسعه فناوری‌ها در این حوزه با شتاب بیشتری انجام شود.

بسته‌های آب شیرین‌کن با فناوری نوین در مناطق محروم و روستایی در استان‌های بوشهر و خوزستان، طراحی و ساخت قفس برای پرورش ماهی در دریا، توسعه فناوری‌های از راه دور آراس، جی‌آی‌اس و اینترنت اشیاء در صنعت بیمه محصولات کشاورزی، توسعه و تولید غشای سرامیکی به عنوان پیش تصفیه در واحدهای آب شیرین کن کشور، توسعه و تولید انبوه غشاء برای سیستم‌های اسمز معکوس، توسعه فناوری‌ها برای ساماندهی خشکه رودها برای استحصال سیلابها، حفظ خاک و تولید محصولات زراعی، باغی و شیلاتی، تولید پمپ‌ها و مخازن تحت فشار برای سیستم‌های آب‌شیرین‌کن، توسعه تولید کاکتوس در مناطق خشک، بیابانی و خاک‌های کم‌بازده برای تولید علوفه و فرآورده‌های جنبی، ساخت دستگاه‌ها و تجهیزات مطالعات زمین‌شناسی، ساخت گلخانه دریایی با هدف استفاده از انرژی خورشیدی در تولید آب شیرین و توسعه کشت تنها بخش کوچکی از فناوری‌هایی است که با همت این شرکت‌های فناور در کشور بومی می‌شود. این شرکت‌ها با اقدامات خود، ارتقای سطح کیفی و رفاهی زندگی را به مناطق شهری و روستایی کشور هدیه می‌دهند.

براساس اعلام معاونت علمی، ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیطزیست معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز برای شتاب این مسیر با اقدامات حمایتی درصدد شتاب فعالیت‌هاست.