احصای ۸۰۰ نیاز فناورانه در گردهمایی فناورانه صنعت نفت

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد احصای ۸۰۰ نیاز فناورانه در گردهمایی فناورانه صنعت نفت معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه نفت که در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود، گفت: تاکنون بالغ بر ۸۰۰ نیاز فناورانه از سوی شرکت‌های صنعت نفت احصا […]

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد

احصای ۸۰۰ نیاز فناورانه در گردهمایی فناورانه صنعت نفت

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه نفت که در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود، گفت: تاکنون بالغ بر ۸۰۰ نیاز فناورانه از سوی شرکت‌های صنعت نفت احصا شده است.

به گزارش ایسنا، سیاوش ملکی‌فر در مورد میزان استقبال از گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت اظهار کرد: هزار نفر برای حضور در این گردهمایی سه روزه ثبت‌نام کرده‌اند و ثبت‌نام همچنان ادامه خواهد داشت.  

وی هدف از برگزاری این گردهمایی را کمک به توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از تولید داخل و توسعه همکاری‌های فناورانه میان تولیدکنندگان بزرگ و صاحب‌نام حوزه نفت کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود: این رویداد با حضور فعالان این حوزه در راستای رویکرد صندوق نوآوری و شکوفایی مبنی بر حمایت از رونق تولید و ساخت داخل محصولات و ملزومات صنعت نفت کشور برگزار می‌شود و محورهای آن شامل مواد و محصولات شیمیایی، نرم‌افزار و پلتفرم، خدمات، تجهیزات و قطعات است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: در این گردهمایی ۱۰ شتاب‌دهنده حضور فعال خواهند داشت و نمایشگاه جانبی این رویداد نیز با حضور ۲۵۰ شرکت دانش‌بنیان برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بخش‌های این گردهمایی سه روزه شامل برگزاری بالغ بر ۳۵ نشست‌ معرفی نیازهای فناورانه حوزه نفت، نشست‌های معرفی توانمندی‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارت‌آپ‌ها، نشست‌های تجاری یا B2B، نشست‌های انتقال تجربه، شناسایی، ارزیابی و انتخاب شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه صنعت نفت به منظور بهره‌مندی از مزایا و حمایت‌های درون و برون سازمانی پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت، دیدار با مدیران و کارشناسان صنعت نفت، معرفی خدمات و حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های این صنعت است.

ملکی‌فر با تأکید بر خدمت لیزینگ صندوق نوآوری و شکوفایی برای خریداران محصولات دانش‌بنیان، گفت: صندوق به عنوان برگزارکننده این گردهمایی و اصلی‌ترین نهاد تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان، خدمات و ابزارهای مالی متنوع خود را در این گردهمایی معرفی خواهد کرد و قراردادهای همکاری فناورانه‌ای را که طی این گردهمایی میان شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان منعقد شود را از طریق خدمات لیزینگ تأمین مالی خواهد کرد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد اهداف برگزاری رویدادهای تخصصی از سوی این صندوق نیز گفت: رویدادهای فناورانه با هدف توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از ابزارهای صندوق نوآوری برای بهره‌مندی در قراردادها با صنایع مختلف کشور برگزار می‌شود. صندوق نوآوری و شکوفایی وظیفه دارد که به شرکت‌های دانش‌بنیان در صنایع مختلف کمک کند و صنایع بزرگ به عنوان خریداران، نیازهای فناورانه را به میدان بیاورد و در طرف دیگر عرضه‌کنندگان فناوری حضور دارند.

به گفته ملکی‌فر در گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه نفت، نشست‌های ارائه نیازهای فناورانه شرکت‌های فعال در این حوزه برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین نیازهای فناورانه این شرکت‌ها ارائه می‌شود.

براساس اعلام روابط‌عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق نوآوری و شکوفایی با همکاری شرکت ملی نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت ملی گاز ایران، شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش ‌بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه نفت را از ۲۷ تا ۲۹ بهمن ماه در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌کند.