سرمایه‌گذاری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در پروژه پتروشیمی لردگان

سرمایه‌گذاری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در پروژه پتروشیمی لردگان مدیرعامل پتروشیمی لردگان با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی ساخت طرح تولید اوره و آمونیاک کشور از بهره‌برداری آن در سال جاری خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از صدا و سیما، «محسن محمودی»مدیرعامل شرکت پتروشیمی لردگان با اعلام اینکه ساخت این طرح ملی با به […]

سرمایه‌گذاری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در پروژه پتروشیمی لردگان

مدیرعامل پتروشیمی لردگان با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی ساخت طرح تولید اوره و آمونیاک کشور از بهره‌برداری آن در سال جاری خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از صدا و سیما، «محسن محمودی»مدیرعامل شرکت پتروشیمی لردگان با اعلام اینکه ساخت این طرح ملی با به کارگیری افزون بر یکهزار نفر نیروی انسانی در زمینی به مساحت ۱۰۰هکتار در منطقه فلارد لردگان درحال انجام است، تصریح کرد: این طرح با حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی در زمان بهره‌برداری از توان تولید ۶۷۷ هزار تن آمونیاک خالص و بیش ازیک میلیون تن اوره برخوردار است.

این مقام مسؤول، افزود: با بهره‌برداری ازاین طرح زمینه اشتغال مستقیم ۵۰۰ نفر فراهم می‌شود و یکهزار نفرهم به صورت غیرمستقیم در این طرح فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: همزمان با ساخت و بهره‌برداری از این پروژه، اجرای واحدهای تکمیل کننده زنجیره ارزش اوره هم در دستور کار قرار گرفته است.

گفتنی است، طرح پتروشیمی لردگان با سرمایه‌گذاری ۵۰۲ میلیون یورویی و از محل بازگشایی خط اعتباری چین اجرایی شده و لایسنس آمونیاک پتروشیمی لردگان از شرکت آمونیاک ازاله سوییس خریداری شده و دانش فنی تولید اوره هم از شرکت استامی کربن هلند تأمین شده که از آخرین تکنولوژی‌های مربوطه بوده و به لحاظ محیط زیستی شرایط خوبی دارد و حداقل آلودگی را خواهد داشت.

طرح پتروشیمی لردگان برای تولیدیک میلیون و ۶۵۰میلیون تن اوره طراحی و در دست اجرا است، یعنی خوراک طرح گاز طبیعی است که در واحد آمونیاک با ظرفیت تولید روزانه ۲۰۵۰ تن محصول تولید کرده و سپس محصول تولیدی آمونیاک با ظرفیت ۳۲۵۰ تن در روز به اوره تبدیل خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود پس از تأمین خوراک تولید اوره، سالانه حدود ۷۰ هزار تن آمونیاک تولیدی مازاد قابل فروش باشد اما مابقی آمونیاک تولیدی صرف تولید محصول نهایی اوره خواهد شد.