تعمیر اساسی در واحد بازیافت گوگرد پالایشگاه نفت بندرعباس

تعمیر اساسی در واحد بازیافت گوگرد پالایشگاه نفت بندرعباس مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: تعمیر اساسی بویلر (دیگ‌بخار) واحد بازیافت گوگرد (SRP) شرکت پالایش نفت بندرعباس با تلاش متخصصان این شرکت در مدت ۴۵ روز با موفقیت به پایان رسید. به گزارش ایرنا، هاشم نامور اظهار داشت: بویلر واحد بازیافت گوگرد با قرار گرفتن […]

تعمیر اساسی در واحد بازیافت گوگرد پالایشگاه نفت بندرعباس

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: تعمیر اساسی بویلر (دیگ‌بخار) واحد بازیافت گوگرد (SRP) شرکت پالایش نفت بندرعباس با تلاش متخصصان این شرکت در مدت ۴۵ روز با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، هاشم نامور اظهار داشت: بویلر واحد بازیافت گوگرد با قرار گرفتن در انتهای کوره H9002 این واحد به عنوان یک مبدل بازیافت حرارت با سرد کردن گازهای داغ حاصل از احتراق در کوره واکنش از حدود ۱۲۰۰ درجه به ۳۰۰ درجه سانتیگراد، ضمن جداسازی گوگرد تولید شده در کوره موجب تولید مقدار قابل‌توجهی بخار MS نیز می‌شود.

وی ادامه داد: این بویلر با توجه به نوع فرآیند در راستای عملکرد مطلوب واحد بازیافت گوگرد و تأمین بخشی از بخار و انرژی مورد نیاز این واحد از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: در این عملیات تعمیر همچنین مبدل‌های حرارتی، لوله‌های آسیب‌دیده و تجهیزات برقی و ابزار دقیق نیز مورد تعمیرات قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس ابراز داشت: با توجه به نوع فعالیت فرآیندی بخش بویلر در واحد بازیافت گوگرد، عملکرد صحیح آن در این واحد ضروری است و به منظور هرچه سریع‌تر در خدمت قرار گرفتن واحد بازیافت گوگرد، متخصصان شرکت به صورت شبانه‌روزی در گرما و شرایط سخت آب‌وهوایی تلاش کردند تا واحد بدون هیچگونه حادثه راه‌اندازی شد.

وظیفه واحد SRP، بازیافت گوگرد از گازهای اسیدی حاصل از واحدهای تصفیه گاز با آمین و تصفیه آب ترش است که هدف مهم آن جلوگیری از آلودگی و انتشار گازهای اسیدی در محیط‌زیست است.

بنابر اطلاعات منتشره حدود ۱۸ درصد پالایش نفت‌خام داخل کشور و به تبع آن فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور در پالایشگاه بندرعباس تولید می‌شود.