مشعل بزرگ‌ترین طرح صنعتی زاگرس مرکزی روشن شد

مشعل بزرگ‌ترین طرح صنعتی زاگرس مرکزی روشن شد مشعل فاز نخست پتروشیمی لردگان به عنوان بزرگ‌ترین طرح صنعتی زاگرس مرکزی افروخته شد. به گزارش ایسنا، محسن محمودی اظهار کرد: با راه‌اندازی موقت فلر شرکت کودشیمیایی اوره لردگان اولین گام برای شروع به‌کار این شرکت در مسیری ایمن برداشته شد. مدیرعامل پتروشیمی کود شیمیایی اوره لردگان […]

مشعل بزرگ‌ترین طرح صنعتی زاگرس مرکزی روشن شد

مشعل فاز نخست پتروشیمی لردگان به عنوان بزرگ‌ترین طرح صنعتی زاگرس مرکزی افروخته شد.

به گزارش ایسنا، محسن محمودی اظهار کرد: با راه‌اندازی موقت فلر شرکت کودشیمیایی اوره لردگان اولین گام برای شروع به‌کار این شرکت در مسیری ایمن برداشته شد.

مدیرعامل پتروشیمی کود شیمیایی اوره لردگان افزود: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان پتروشیمی اوره لردگان مطابق با برنامه زمان‌بندی ایستگاه گاز یوتیلیتی با موفقیت راه‌اندازی شد.

محمودی اضافه کرد: با راه‌اندازی ایستگاه گاز یوتیلیتی یک گام تا نهایی شدن فاز اول یوتیلیتی برداشته شد به‌طوری با شعله‌ور شدن شعله‌های گاز بر فراز دودکش ۸۵ متری با رعایت کامل اصول ایمنی مراحل تست و راه‌اندازی موقت آن با موفقیت سپری شد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی مراحل و برنامه‌ریزی و اجرای دقیق این فرایند با نظارت کامل واحد ایمنی و آتش‌نشانی صورت گرفت.

محمودی گفت: فلر در واحدهای پتروشیمی نقش شیر اطمینان را بر عهده دارد و ضریب اطمینان را افزایش می‌دهد این فلر به صورت نرمال روشن بوده و بیشترین کاربرد آن در شرایط اضطراری، از سرویس خارج شدن و تعمیرات اساسی است.

به گزارش ایسنا، شرکت پتروشیمی لردگان در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در منطقه فلارد (۵۵ کیلومتری شهر لردگان) شهرستان لردگان واقع در استان چهارمحال‌وبختیاری در حال احداث است.

تولیدات این مجتمع اُوره و آمونیاک بوده و ظرفیت تولید سالانه آن ۱۰۷۳ هزار تن اُوره و ۶۷۷ هزار تن آمونیاک است که بخش عمده‌ای از آمونیاک تولیدی برای تولید اُوره در داخل مجتمع مصرف می‌شود و ۷۴ هزار تن به صورت مازاد برای عرضه مستقیم به بازار در نظر گرفته شده است.