اخراج ۱۰۰ کارگر توسط پیمانکار پالایشگاه آبادان

اخراج ۱۰۰ کارگر توسط پیمانکار پالایشگاه آبادان پیمانکار واحد آب و برق، بخار و تعمیرات پالایشگاه آبادان بعد از اعتراض کارکنان این واحد برای دریافت مطالبات پایه سنوات خود ۱۰۰ نفر از آنها را اخراج کرد. به گزارش ایرنا، این کارگران با تجمع مقابل درب ورودی پالایشگاه آبادان خواستار برطرف شدن مشکل خود و بازگشت […]

اخراج ۱۰۰ کارگر توسط پیمانکار پالایشگاه آبادان

پیمانکار واحد آب و برق، بخار و تعمیرات پالایشگاه آبادان بعد از اعتراض کارکنان این واحد برای دریافت مطالبات پایه سنوات خود ۱۰۰ نفر از آنها را اخراج کرد.

به گزارش ایرنا، این کارگران با تجمع مقابل درب ورودی پالایشگاه آبادان خواستار برطرف شدن مشکل خود و بازگشت به‌کار شدند.

یکی از این کارگران معترض گفت: شرکت سنا اندیشه پیمانکار واحد آب و برق، بخار و تعمیرات پالایشگاه آبادان به بهانه‌های مختلف قانون کار را اجرا نمی‌کند و قانون مصوب شورای‌عالی کار درخصوص پایه سنوات کارگران را زیرپا می‌گذارد.

وی افزود: این شرکت به‌ کارگران خود اعلام کرده هر کارگری که قرارداد جدید را که برخی از قانون و مقررات کار در آن لحاظ نشده امضا نکند از کار بیکار و از شرکت اخراج است.

این کارگر پیمانکار پالایشگاه آبادان گفت: اکثر کارگران واحد آب و برق، بخار و تعمیرات پالایشگاه دارای بیش از ۱۰ سال سابقه کار هستند و نادیده گرفتن حق و حقوق آنها در این وضعیت نادر ست است.

این کارگران معترض اظهار داشتند: مشکل خود را با امام جمعه، فرماندار، نمایندگان آبادان در مجلس شورای‌اسلامی و مسؤولان منطقه آزاد اروند در میان گذاشته و آنها قول دادند که پیگیر مشکل کارگران باشند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌المللی شرکت پالایش نفت آبادان نیز، گفت: کارگران معترض مذکور زیرمجموعه شرکت پیمانکاری سنااندیشه هستند و به صورت مستقیم زیر نظر پالایشگاه آبادان نیستند.

سیدعلی نوربخش افزود: مشکل کارگران از سوی مدیرعامل در حال پیگیری است.

پالایشگاه نفت آبادان هم‌اکنون بیش از ۲۵ درصد از محصولات مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند.

این پالایشگاه فرآورده‌های گاز مایع، بنزین موتور، نفت‌سفید، نفت‌گاز، سوخت‌جت، نفت‌کوره، انواع روغن موتور پایه، انواع قیر، انواع حلال‌های نفتی، گوگرد، نفتای (خوراک آروماتیک پتروشیمی بندرامام) را تولید می‌کند.

پالایشگاه آبادان به وسیله خطوط لوله به چندین میدان نفتی و بندر ماهشهر متصل شده است، خط لوله‌ای نیز از آبادان به سمت تهران کشیده شده که در طول مرزهای شمالی کشور از مشهد تا تبریز امتداد دارد.