۷۰۰ میلیون یورو به پتروشیمی مهران اختصاص یافت

۷۰۰ میلیون یورو به پتروشیمی مهران اختصاص یافت استاندار ایلام گفت: به تازگی ۷۰۰ میلیون یورو به پتروشیمی مهران اختصاص یافته است. به گزارش مهر، قاسم سلیمانی دشتکی از تشکیل کنسرسیومی با مشارکت چهار بانک عامل برای ساخت پتروشیمی مهران خبر داد و گفت: با حمایت صندوق توسعه ملی و کنسرسیومی با مشارکت چهار بانک […]

۷۰۰ میلیون یورو به پتروشیمی مهران اختصاص یافت

استاندار ایلام گفت: به تازگی ۷۰۰ میلیون یورو به پتروشیمی مهران اختصاص یافته است.

به گزارش مهر، قاسم سلیمانی دشتکی از تشکیل کنسرسیومی با مشارکت چهار بانک عامل برای ساخت پتروشیمی مهران خبر داد و گفت: با حمایت صندوق توسعه ملی و کنسرسیومی با مشارکت چهار بانک ملی، ملت، سپه و پارسیان فاز اول پتروشیمی مهران در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به این مهم که در فاز اول ۷۰۰ میلیون یورو به پتروشیمی مهران اختصاص یافته است، اضافه کرد: در مجموع ۲٫۸ میلیارد یورو برای احداث پتروشیمی مهران در نظر گرفته شده که قرار است منابع آن از محل کنسرسیوم بانکی محقق شود.

سلیمانی دشتکی در ادامه به اهمیت این پروژه مهم پرداخت و گفت: اجرای طرح پتروشیمی مهران تحول بزرگی را در منطقه ایجاد خواهد کرد و با عنایت به مرز ۴۲۰ کیلومتری مشترک ایران و عراق زمینه فروش و صادرات محصولات پتروشیمی به کشور عراق را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: ایجاد اشتغال، افزایش صادرات و ارزآوری کمترین مزیت اجرای پتروشیمی در شهر مرزی و گرمسیری مهران بوده که در دستور کار قرار گرفته است.