افزایش ارزآوری با ساخت پتروپالایشگاه‌ها

  افزایش ارزآوری با ساخت پتروپالایشگاه‌ها عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: سرمایه‌گذاری و ساخت پتروپالایشگاه‌ها با استفاده از سرمایه‌های مردمی در سطح درآمدزایی کشور و افزایش تولید پتروشیمی‌‌ها اثرگذار است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ملی پتروشیمی، محمدحسن دیده‌ور، عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان […]

 

افزایش ارزآوری با ساخت پتروپالایشگاه‌ها

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: سرمایه‌گذاری و ساخت پتروپالایشگاه‌ها با استفاده از سرمایه‌های مردمی در سطح درآمدزایی کشور و افزایش تولید پتروشیمی‌‌ها اثرگذار است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ملی پتروشیمی، محمدحسن دیده‌ور، عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان این که محصولات پتروشیمی پس از نفت بیشترین ارزآوری را برای کشور دارند، اظهارکرد: تنوع تولید محصولات پتروشیمی ایران بالاست، به همین دلیل نمی‌توانند این محصولات را همچون نفت مورد تحریم صددرصدی قرار دهند، ضمن آن که مشتریان فراوانی در سراسر جهان خواهان این محصولات هستند.

وی با اشاره به این که تنوع مشتریان مانع از وابستگی فروش محصولات پتروشیمی به مشتریان سنتی و قدیمی شده است، افزود: تنوع محصولات پتروشیمی سبب شده فضای مناسبی برای صادرات آنها به‌ مقاصد مختلف به وجود بیاید، بنابراین با افزایش تولید، به فروش بیشتر در داخل و افزایش صادرات نیز خواهیم رسید.

دیده‌ور تصریح کرد: نیاز مبرم بازار جهانی به محصولات پتروشیمی مانع از تأثیرپذیری این محصولات از تحریم‌های آمریکا علیه صنعت پتروشیمی کشورمان شده است.

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران به موضوع احداث پتروپالایشگاه‌ها با استفاده از سرمایه‌های مردمی اشاره و عنوان کرد: توسعه پتروپالایشگاه‌ها منجر به تحولی مثبت در پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها می‌شود و باید در نظر داشت که تولید محصولات نهایی و تکمیل زنجیره ارزش سبب ایجاد ارزش‌افزوده مطلوبی برای کشور خواهدشد.

وی درخصوص تحولاتی که ساخت پتروپالایشگاه‌ها با استفاده از سرمایه‌های مردمی می‌تواند در پی داشته باشد اشاره کرد و گفت: این مهم در سطح درآمدزایی کشور و افزایش تولید پتروشیمی‌‌ها اثرگذار است، همچنین افزون بر ترغیب سرمایه‌گذاران به ساخت پتروشیمی‌‌ها و پتروپالایشگاه‌های جدید، می‌تواند برخی از پروژه‌های نیمه‌ تمام را نیز به سرانجام رسانده و ظرفیت تولید پتروشیمی‌های موجود را نیز افزایش خواهد داد.