صنعت پلی‌الفین اروپا تقویت می‌شود

صنعت پلی‌الفین اروپا تقویت می‌شود شرکت بوریالیس در راستای تقویت تعهد خود به صنعت پلی‌الفین اروپا، از ساخت یک مجتمع هیدروژن‌زدایی پروپان جدید در مقیاس جهانی در بلژیک خبر داد.   به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ، شرکت بوریالیس در راستای تقویت تعهد خود به صنعت پلی‌الفین اروپا، به تازگی […]

صنعت پلی‌الفین اروپا تقویت می‌شود

شرکت بوریالیس در راستای تقویت تعهد خود به صنعت پلی‌الفین اروپا، از ساخت یک مجتمع هیدروژن‌زدایی پروپان جدید در مقیاس جهانی در بلژیک خبر داد.

 

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ، شرکت بوریالیس در راستای تقویت تعهد خود به صنعت پلی‌الفین اروپا، به تازگی از کلنگ‌زنی یک مجتمع هیدروژن‌زدایی پروپان (PDH) جدید در مقیاس جهانی (world-scale) در سایت فعلی این شرکت واقع در کالو (Kallo) بلژیک خبر داد.

بوریالیس در بیانیه‌ای در تاریخ نهم سپتامبر اعلام کرد: این تأسیسات یک میلیارد یورویی از ظرفیت تولیدی معادل ۷۵۰ هزار تن پروپیلن در سال برخوردار خواهد بود و انتظار می‌رود تا اواسط سال ۲۰۲۲ میلادی به بهره‌برداری برسد. به این ترتیب مجتمع جدید به یکی از بزرگ‌ترین تأسیسات دنیا در نوع خود تبدیل می‌شود.

پروژه یادشده که از فناوری اولفلکس (Oleflex) شرکت‌هانیول یو‌او‌پی (Honeywell UOP) برای تولید مستقیم پروپیلن بهره می‌برد، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری منفرد (single largest investment) بوریالیس در قاره سبز، تاکنون به شمار می‌رود.

پروپیلن یکی از واحدهای کلیدی سازنده تولید پلاستیک است و ماده خام برای تولید پلی‌پروپیلن (PP) محسوب می‌شود. پلی‌پروپیلن یکی از پرکاربرد‌ترین پلاستیک‌هاست.

بوریالیس می‌گوید: مجتمع جدید یک منبع عرضه قابل اتکاء با قیمت‌های رقابتی را برای مشتریان اروپایی پروپیلن و مشتقات آن در سطح قاره سبز فراهم می‌آورد.

پیشتر در اوایل سال‌جاری میلادی، شرکت اینئوس، غول صنایع شیمیایی بریتانیا اعلام کرد که برنامه دارد تا سال ۲۰۲۴ میلادی سه میلیارد یورو برای ساخت یک کراکر اتان یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار تنی و یک مجتمع هیدروژن‌زدایی ۷۵۰ هزار تنی تولید پروپیلن جدید در بندر آنتورپ سرمایه‌گذاری کند.