استفاده از فناوری ‌هانیول در یک طرح جدید پتروشیمی ترکیه

استفاده از فناوری ‌هانیول در یک طرح جدید پتروشیمی ترکیه شرکت جیحان پلی‌پروپیلن یورتیم ترکیه قرار است از فناوری (Honeywell UOP’s C3 OleflexTM) شرکت ‌هانیول برای تولید سالانه ۴۵۷ هزار تن پروپیلن استفاده کند. به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت‌ هانیول اعلام کرده است که جیحان پلی‌پروپیلن یورتیم (Ceyhan Polipropilen Uretim) ترکیه قرار […]

استفاده از فناوری ‌هانیول در یک طرح جدید پتروشیمی ترکیه

شرکت جیحان پلی‌پروپیلن یورتیم ترکیه قرار است از فناوری (Honeywell UOP’s C3 OleflexTM) شرکت ‌هانیول برای تولید سالانه ۴۵۷ هزار تن پروپیلن استفاده کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت‌ هانیول اعلام کرده است که جیحان پلی‌پروپیلن یورتیم (Ceyhan Polipropilen Uretim) ترکیه قرار است از فناوری سی۳ الفلکس شرکت‌ هانیول یواوپی (Honeywell UOP’s C3 OleflexTM) برای تولید سالانه ۴۵۷ هزار تن پروپیلن گرید پروپیلن در یک مجموعه پتروشیمی جدید واقع در شهر جیجان ترکیه استفاده کند.

جیحان پلی‌پروپیلن یورتیم یک طرح مشترک (joint venture) است و حاصل سرمایه‌گذاری مشترک رونسانس هلدینگ (Ronesans Holding) و شرکت ملی انرژی سوناطراک الجزایر به شمار می‌رود.

واحد جدید برای تأمین پروپیلن مورد نیاز برای تولید پلی‌پروپیلن به کار گرفته می‌شود. پلی‌پروپیلن برای تولید طیف گسترده‌ای از محصولات پلاستیکی که تقاضا برای آنها روبه افزایش است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرکت ‌هانیول یواو‌پی متعهد به ارائه لایسنس این فناوری، طراحی مهندسی پایه سفارشی (customised basic engineering design)، خدمات، تجهیزات، کاتالیست‌ها و انواع جاذب‌های سطحی (adsorbents) مورد نیاز کارخانه است. با به اتمام رسیدن ساخت این مجتمع، تأسیسات یادشده نخستین واحد هیدروژن‌زدایی (PDH) پروپان ترکیه خواهد بود.

براین گلوور، معاون رئیس و مدیرکل شاخه فناوری‌های پالایشی و پتروشیمی شرکت یواوپی، می‌گوید: تقاضای فزاینده‌ای در منطقه برای پروپیلن به منظور تولید انواع پلاستیک وجود دارد و پروپیلن به‌طور سنتی همواره محصول جانبی سوخت‌های پالایشی یا کراکینگ نفتا بوده است. اما فناوری الفلکس این امکان را فراهم می‌آورد که بیشترین میزان پروپیلن را از پروپان حاصل از گاز طبیعی به‌دست آورد.