آغاز عملیات هیدروتست مخازن تصفیه آب در پتروشیمی‌گچساران

آغاز عملیات هیدروتست مخازن تصفیه آب در پتروشیمی‌گچساران مدیرعامل شرکت پتروشیمی‌گچساران گفت: عملیات هیدروتست مخازن تصفیه آب پتروشیمی‌گچساران آغاز شده که براساس آن مخازن ذخیره واحد تصفیه آب این کارخانه در حال آبگیری و آزمایش است. به گزارش ایرنا، تست هیدرواستاتیک (هیدروتست) فرآیندی است که تجهیزاتی از قبیل سیستم‌های لوله‌کشی، سیلندرگاز، بویلر‌ها و لوله‌های تحت […]

آغاز عملیات هیدروتست مخازن تصفیه آب در پتروشیمی‌گچساران

مدیرعامل شرکت پتروشیمی‌گچساران گفت: عملیات هیدروتست مخازن تصفیه آب پتروشیمی‌گچساران آغاز شده که براساس آن مخازن ذخیره واحد تصفیه آب این کارخانه در حال آبگیری و آزمایش است.

به گزارش ایرنا، تست هیدرواستاتیک (هیدروتست) فرآیندی است که تجهیزاتی از قبیل سیستم‌های لوله‌کشی، سیلندرگاز، بویلر‌ها و لوله‌های تحت فشار برای دوام و نشتی مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

مسعود شفیعی ، اظهار داشت: پس از تخلیه آب از این مخازن، عملیات سندبلاست و رنگ آغاز و آماده عملیات بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون مخزن آب آشامیدنی با ظرفیت ۵۰۰ مترمکعب و مخزن آب کندانس داغ با ظرفیت یک‌هزار مترمکعب آبگیری و آزمایش شده‌اند گفت: مخزن آب کندانس خام با ظرفیت دوهزار مترمکعب در حال آبگیری و تست است.

شفیعی ادامه داد: دومخزن ۲۰ هزار مترمکعبی آب‌خام ، دومخزن ۱۴هزار مترمکعبی آب دمین، یک مخزن ۱۴هزار مترمکعبی آب پرمیت و مخازن مواد شیمیایی همگی هم‌اکنون ساخته شدند و آماده آزمایش می‌باشند.

وی تصریح کرد: عملیات ساخت این کارخانه ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت بهره‌برداری از آن بیش از یک هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

شفیعی گفت: پس از بهره‌برداری از این طرح صنعتی، سالانه یک‌میلیون تن اتیلن تولید که خوراک پتروشیمی‌های خط دنا شامل بروجن، دهدشت، ممسنی و کازرون تأمین خواهد شد.

وی به سایر محصولات این شرکت اشاره کرد و گفت: پتروشیمی‌گچساران در آینده تولیدکننده سالانه ۸۴ هزار تن سی‌تری‌پلاس C۳+خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی‌گچساران ادامه داد: این طرح سالانه یک هزار و ۲۵۰ تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بید بلند بهبهان دریافت خواهد کرد.

 شفیعی ابراز کرد: گاز متان مورد نیاز این طرح ۵۳ هزار و ۹۰۰ مترمکعب بر ساعت از خط سراسری و نیز برق این طرح به میزان ۵۰ مگاوات از سوی شرکت برق منطقه خوزستان تأمین می‌گردد.

وی با بیان اینکه این طرح در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار ساخته شده گفت: تأمین آب این طرح از سد کوثر با لوله ۲۸ اینچی به ظرفیت یک‌هزار و ۷۶۰ مترمکعب بر ساعت و به طول ۲۷ کیلومتر تأمین می‌شود.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه‌وبویراحمد قرار دارد.