برنامه‌ریزی برای متنوع شدن سبد تولید در پتروشیمی ‌تبریز

برنامه‌ریزی برای متنوع شدن سبد تولید در پتروشیمی ‌تبریز مدیرعامل پتروشیمی تبریز گفت: با ساخت و تولیدی شدن واحد ۳۱۰ هزار تنی پلی‌اتیلن سنگین سبد تولید محصولات در پتروشیمی‌ تبریز متنوع خواهد شد. به گزارش نیپنا، سیاوش درویشی با اشاره به امضای قرارداد با پژوهش و فناوری پتروشیمی ‌برای ایجاد واحد ۳۱۰ هزار تنی پلی‌اتیلن […]

برنامهریزی برای متنوع شدن سبد تولید در پتروشیمی ‌تبریز

مدیرعامل پتروشیمی تبریز گفت: با ساخت و تولیدی شدن واحد ۳۱۰ هزار تنی پلی‌اتیلن سنگین سبد تولید محصولات در پتروشیمی‌ تبریز متنوع خواهد شد.

به گزارش نیپنا، سیاوش درویشی با اشاره به امضای قرارداد با پژوهش و فناوری پتروشیمی ‌برای ایجاد واحد ۳۱۰ هزار تنی پلی‌اتیلن سنگین، ادامه داد: براساس این توافق، واحد ۳۱۰ هزار تن پلی‌اتیلن براساس دانش فنی بومی‌شده و ارتقاء پیدا کرده ایرانی، احداث خواهد شد.

وی افزود: این افتخاری است که پتروشیمی‌ تبریز بعد از مدت‌ها اتکاء به دانش فنی و لیسانس‌های خارجی، امروز برای اولین بار براساس دانش فنی ایرانی، محصولات صددرصد بومی ‌را به بازارهای جهانی وارد خواهد کرد.

درفشی با اشاره به اینکه مدت اتمام کل پروژه چهار سال خواهد بود،‌ گفت:‌ طرح شامل تولید پلی‌اتیلن گریدپایپ و گریدفیلم و واحد کاتالیستسازی می‌شود و خوراک دریافتی از طریق خط لوله اتیلن غرب تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون پتروشیمی ‌تبریز به خط لوله اتیلن غرب متصل شده،‌ ادامه داد:. بنابراین از نظر خوراک و دانش فنی مشکلی نخواهیم داشت و بخش عظیمی ‌از تجهیزات نیز از صنایع و کارخانه‌های ایرانی تأمین خواهد شد.

درفشی افزود:‌ از همینرو این پروژه اشتغالزایی و فعالیت کارخانه‌ها و صنایع مرتبط را به همراه خواهد داشت. همچنین با تکمیل آن هم پتروشیمی‌تبریز با توسعه ۳۱۰ هزار تنی ظرفیت خود در پلی‌الفین‌ها و پلی‌اتیلن، بحث کسب‌وکار خود را بهبود و توسعه می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه برای خرید این دانش فنی از شرکت‌های خارجی باید۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار پرداخت می‌شد،‌ گفت: علاوه بر صرفه‌جویی ارزی،‌ این دانش ارتقاء پیدا کرده و حمایت‌های فنی و علمی ‌در آینده خواهد داشت.

مدیرعامل پتروشیمی ‌تبریز ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد از محصولات تولید شده این پتروشیمی ‌صادر می‌شود و می‌توانیم نقش مؤثری با برند ایرانی در بازارهای گوناگون داشته باشیم.