پالایشگاه پلدختر افتتاح می‌شود

پالایشگاه پلدختر افتتاح می‌شود رئیس سازمان صنعت،معدن‌وتجارت لرستان از افتتاح پالایشگاه پلدختر خبر داد و گفت: روزانه براساس توافقات انجام شده با وزارت نفت، تعداد پنج هزار بشکه نفت به این پالایشگاه تزریق می‌شود. به گزارش مهر، محمدرضا صفی‌خانی اظهار داشت: در صنعت استان لرستان، توانایی‌هایی وجود دارد که در بسیاری از صنایع دیگر استان‌ها […]

پالایشگاه پلدختر افتتاح می‌شود

رئیس سازمان صنعت،معدن‌وتجارت لرستان از افتتاح پالایشگاه پلدختر خبر داد و گفت: روزانه براساس توافقات انجام شده با وزارت نفت، تعداد پنج هزار بشکه نفت به این پالایشگاه تزریق می‌شود.

به گزارش مهر، محمدرضا صفی‌خانی اظهار داشت: در صنعت استان لرستان، توانایی‌هایی وجود دارد که در بسیاری از صنایع دیگر استان‌ها نیست؛ در صنعت استان لرستان، فعالیت در رشته‌های مختلفی وجود دارد و این، نشانه وجود تنوع در صنعت این استان است.

وی، گفت: برای نمونه، صنعت استان لرستان در حوزه‌های غذایی و دارویی، حرف برای گفتن در سطح کشور دارد؛ در بخش دارویی، ۳۰ درصد صادرات دارویی کشور توسط واحدهای صنعتی استان لرستان، صورت می‌گیرد؛ در بخش صنایعمعدنی نیز بسیاری از واحدهای صنایعمعدنی استان لرستان در سطح کشور، از جمله واحدهای صنعتی برتر، محسوب می‌شوند؛ در حوزه‌های نفتی هم در سال‌های اخیر توفیقات مهمی در استان داشته‌ایم؛ برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی و در سطح کشور، به زودی پالایشگاه صددرصد خصوصی پلدختر، افتتاح می‌شود و روزانه براساس توافقات انجام شده با وزارت نفت، تعداد پنج هزار بشکه نفت در روز به این پالایشگاه تزریق خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت،‌معدن‌وتجارت لرستان، ادامه داد: در سال‌های اخیر، سیاست ما این بوده است که واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) صنایع استان لرستان تقویت شوند و همین موضوع باعث شد که ارتباط بین محققان و پژوهشگران دانشگاهی با واحدهای صنعتی، افزاش یابد.  

وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه استراتژی ما در استان لرستان موفقیتآمیز بوده است، گفت: رویکرد این استراتژی آن است که به جای ایجاد ظرفیت‌های جدید هزینهبر در استان لرستان تلاش کنیم ظرفیت‌های موجود را احیاء کنیم یا افزایش بدهیم.

رئیس سازمان صنعت،‌معدن‌وتجارت لرستان، ادامه داد: در مدت یک سال‌ونیم گذشته، تعداد ۵۸ واحد صنعتی استان، ارتقای ظرفیت پیدا کردند و امسال هم تعداد ۳۸ واحد صنعتی راکد در استان لرستان به چرخه تولید و بازار، وارد شدند.