کاهش واردات ال‌پی‌جی از سوی چین

کاهش واردات ال‌پی‌جی از سوی چین واردات هفتگی گاز مایع (ال‌پی‌جی) چین در پی کاهش تقاضا از سوی مجتمع‌های پتروشیمی و مصارف خانگی به کمترین مقدار از میانگین فوریه سال ۲۰۱۹ میلادی رسید. به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری پلاتس، در پی کاهش تقاضای مجتمع‌های پتروشیمی و مصارف خانگی به دلیل مشکلات حاصل از […]

کاهش واردات ال‌پی‌جی از سوی چین

واردات هفتگی گاز مایع (ال‌پی‌جی) چین در پی کاهش تقاضا از سوی مجتمع‌های پتروشیمی و مصارف خانگی به کمترین مقدار از میانگین فوریه سال ۲۰۱۹ میلادی رسید.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری پلاتس، در پی کاهش تقاضای مجتمع‌های پتروشیمی و مصارف خانگی به دلیل مشکلات حاصل از شیوع ویروس کرونا در میانه کُند شدن روند رشد اقتصادی دنیا، واردات ال‌پی‌جی چین در دو هفته اخیر در مقایسه با میانگین فوریه ۲۰۱۹ تقریبا نصف شده است.

آمارهای مؤسسه جی‌ال‌سی نشان می‌دهد که واردات هفتگی ال‌پی‌جی چین در هفته نخست فوریه، زمانی که خبر شیوع ویروس کرونا اعلام شد، حدود ۲۵۰ هزار تن برآورد شد، این رقم در آخرین هفته فوریه نیز به ۱۸۷ هزار تن رسیده است.

براساس محاسبات پلاتس، میانگین واردات ال‌پی‌جی چین در دو هفته پایانی سال ۲۰۲۰ میلادی ۲۱۸ هزار تن و پایین‌تر از رقم ۳۴۰ هزار تن ثبت شده برای میانگین هفتگی فوریه سال ۲۰۱۹ میلادی بوده است.

میانگین هفتگی واردات ال‌پی‌جی چین در فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی پایین‌تر از رقم میانگین هفتگی ۳۴۰ تا ۴۹۰ هزار تنی ثبت شده برای کل سال ۲۰۱۹ میلادی بوده است.

آمارها حاکی از آن است که تقاضای واحدهای هیدروژن‌زدایی پروپان برای ال‌پی‌جی به تدریج درحال بهبود است، این شرایط زمان راه‌اندازی واحدهای جدید هیدروژن‌زدایی پروپان را هم به تأخیر انداخته است.