ارزیابی کیفیت انتقال نفت‌خام به پالایشگاه اصفهان

 ارزیابی کیفیت انتقال نفت‌خام به پالایشگاه اصفهان عملیات کالیبراسیون پروور(PROVER) سیستم میترینگ نفت‌خام تحویلی به پالایشگاه اصفهان در مرکز انتقال نفت و تأسیسات شهید بهشتی انجام و از سوی واحد نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی وزارت نفت تأیید شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران‌ـ‌منطقه‌اصفهان، سعید […]

 ارزیابی کیفیت انتقال نفت‌خام به پالایشگاه اصفهان

عملیات کالیبراسیون پروور(PROVER) سیستم میترینگ نفت‌خام تحویلی به پالایشگاه اصفهان در مرکز انتقال نفت و تأسیسات شهید بهشتی انجام و از سوی واحد نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی وزارت نفت تأیید شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایرانـ‌منطقه‌اصفهان، سعید فهامی؛ ‌مهندس کنترل و ابزار دقیق منطقه در این خصوص گفت: این عملیات توسط بخش‌خصوصی و با حضور نماینده واحد نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی به منظور اطمینان از صحت عملکرد سیستم پروور خط لوله ۳۰ اینچ در تعیین میزان حجم نفت‌خام ارسالی به پالایشگاه اصفهان و ارزیابی میزان کیفیت آن انجام شد.

وی افزود: تخلیه کامل پروور ۳۰ اینچ از نفت‌خام و خارج نمودن توپک، بازدید و بررسی توپک و پوشش داخلی پروور توسط بازرسی فنی منطقه و اداره بررسی‌های بهره‌برداری ستاد تهران از جمله اقدامات انجام شده پیش از عملیات بود که توسط همکاران واحدهای عملیات بهره‌برداری انجام شده است.

فهامی ‌اضافه کرد: پروور پرتابل بعد از انجام اصلاحات لازم به سیستم پروور متصل شد، صحت‌سنجی اطلاعات استخراج شده پیشین از سوی کارشناسان این واحد انجام و جهت تأیید به اداره نظارت ارائه شد.

گفتنی است؛ روزانه به طور متوسط ۲۵۰۰ مترمکعب در ساعت نفت‌خام دریافتی از مارون در استان خوزستان توسط این منطقه به پالایشگاه اصفهان تحویل داده می‌شود.