رتبه اعتباری باسف کاهش یافت

رتبه اعتباری باسف کاهش یافت  رتبه اعتباری شرکت تولیدکننده محصولات شیمیایی و پتروشیمی ‌باسف در پی شرایط پیش آمده برای شرایط بازار محصولات پتروشیمی ‌این شرکت آلمانی و چشم‌انداز مالی در سال آینده، با کاهش روبه‌رو شد. به گزارش آی‌سی‌آی‌اس مؤسسه اعتبارسنجی مودیز اعلام کرد که رتبه اعتباری شرکت آلمان باسف را به دلیل شرایط […]

رتبه اعتباری باسف کاهش یافت

 رتبه اعتباری شرکت تولیدکننده محصولات شیمیایی و پتروشیمی ‌باسف در پی شرایط پیش آمده برای شرایط بازار محصولات پتروشیمی ‌این شرکت آلمانی و چشم‌انداز مالی در سال آینده، با کاهش روبه‌رو شد.

به گزارش آی‌سی‌آی‌اس مؤسسه اعتبارسنجی مودیز اعلام کرد که رتبه اعتباری شرکت آلمان باسف را به دلیل شرایط بازارهای صنایع پتروشیمی‌ و پلاستیک و چشم‌انداز درآمدها و شرایط مالی در سال آینده میلادی کاهش داده است.

مودیز رتبه اعتباری بدهی این شرکت آلمانی تولیدکننده محصولات شیمیایی را از A2 به A3 تنزل داده است، هنوز از نظر سرمایه‌گذاری در زمان ورود به بحران شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کرونا، معیارها و شرایط باسف ضعیف نبوده است.

این مؤسسه اعتبارسنجی آمریکایی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌ها برای حاشیه سود سال ۲۰۲۱ میلادی، باسف در مسیر حفظ رتبه اعتباری خود قرار ندارد. بدهی‌های این شرکت آلمانی پیش از کسر سود، مالیات، کاهش قیمت و استهلاک از درآمدها روی رتبه ۳٫۷ (۳x) می‌ماند، که نسبت به رقم برآورد شده ۴٫۵x در سال‌جاری میلادی کاهش نشان می‌دهد اما این شرایط در حالی رخ می‌دهد که یک تغییر پیش‌بینی شده به سمت جریان نقدی آزاد مفنی در پی تلاش برای رشد در آسیا و توسعه تولید بخش مواد باطری، در راه است.

بر اساس این گزارش، پیش از آنکه ویروس کرونا به اروپا برسد مارتین بوردرمولر؛ مدیرعامل باسف گفته بود این شرکت انتظار دارد تا سال ۲۰۲۴ میلادی ۲۳میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو در اولویت‌های رشد خود سرمایه‌گذاری کند که پیش‌بینی شده هشت‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو برای توسعه سایت ورباند در گواندونگ چین اختصاص یابد، آن واحد قرار است به رقیب لادویگشافن، ستاد مرکزی آلمان، بدل شود.