راهی شدن ۱۰ هزار تن متانول به مقاصد صادراتی

راهی شدن ۱۰ هزار تن متانول به مقاصد صادراتی   مدیرعامل شرکت پتروشیمی‌کیمیای پارس‌خاورمیانه گفت: اولین محموله صادراتی متانول تولیدی شرکت پتروشیمی‌کیمیای پارس‌خاورمیانه امروز همزمان با روز صنعت از بندرعسلویه به سمت بازارهای هدف بارگیری شد. عباس دولتی‌زاده در گفت‌وگو با مثلث انرژی مطرح کرد: در راستای تحقق طرح‌های جهش‌دوم صنعت پتروشیمی ‌این شرکت برای […]

راهی شدن ۱۰ هزار تن متانول به مقاصد صادراتی

 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی‌کیمیای پارس‌خاورمیانه گفت: اولین محموله صادراتی متانول تولیدی شرکت پتروشیمی‌کیمیای پارس‌خاورمیانه امروز همزمان با روز صنعت از بندرعسلویه به سمت بازارهای هدف بارگیری شد.

عباس دولتی‌زاده در گفت‌وگو با مثلث انرژی مطرح کرد: در راستای تحقق طرح‌های جهش‌دوم صنعت پتروشیمی ‌این شرکت برای نخستین بار موفق به صادرات متانول تولیدی خود به میزان ۱۰هزار تن شد.

دولتی‌زاده در ادامه با بیان اینکه شرکت مذکور در فاز دو پتروشیمی ‌عسلویه واقع شده است، افزود: این مجتمع با ظرفیت تولید سالانه یکمیلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول به تازگی وارد مدار تولید شده است.

به گفته وی عملیات مهندسی،تدارکات و ساخت پروژه در سال ۹۴ آغازشده است و با گذشت زمانی قریب به چهارسال این مجتمع توانست به یکی از واحدهای صادراتی متانول به عنوان محصولی مهم در صنعت پتروشیمی ‌مبدل شود.

گفتنی است؛ طرح‌های متانول کاوه، بوشهر، الفین ایلام، پالایش گاز بیدبلند خلیجفارس، کیمیا پارس‌خاورمیانه، اوره و آمونیاک لردگان، اوره و آمونیاک مسجدسلیمان، هگمتانه، پتروکیمیای ابن‌سینا، اکسیرحلال عسلویه، میاندوآب، دی‌آریا پلیمر، پالایش پارسیانسپهر، آرتاانرژی، پتروپالایش کنگان و سبلان طرح‌هایی هستند که در برنامه بهره‌برداری سال۹۹ قرار گرفته‌اند که از این سیاهه شرکت کیمیای پارس‌خاورمیانه موفق شد خود را به خط پایان بهره‌برداری برساند. این شرکت زیرمجموعه هلدینگ پتروفرهنگ وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان است.