توسعه صنعت پتروشیمی ‌یکی از مهم‌ترین ارکان اقتصاد مقاومتی

توسعه صنعت پتروشیمی ‌یکی از مهم‌ترین ارکان اقتصاد مقاومتی  عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه توسعه صنعت پتروشیمی ‌از مهم‌ترین ارکان اقتصادی مقاومتی است، گفت: صنعت پتروشیمی ‌می‌تواند روند توسعه اقتصادی کشور را شتاب بخشد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ملی پتروشیمی، حسین معصومی‌اصفهانی، توسعه هرچه بیشتر […]

توسعه صنعت پتروشیمی ‌یکی از مهم‌ترین ارکان اقتصاد مقاومتی

 عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه توسعه صنعت پتروشیمی ‌از مهم‌ترین ارکان اقتصادی مقاومتی است، گفت: صنعت پتروشیمی ‌می‌تواند روند توسعه اقتصادی کشور را شتاب بخشد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ملی پتروشیمی، حسین معصومی‌اصفهانی، توسعه هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی ‌را راهکاری مؤثر برای رشد اقتصادی و افزایش اشتغال دانست و گفت: صنعت پتروشیمی ‌توسعه‌دهنده اقتصاد کشور است، از این‌رو سرعت پیشرفت در صنایع پتروشیمی ‌با توجه به هدف‌گذاری‌های انجام شده در راستای جهش‌های دوم و سوم این صنعت باید شتاب گیرد.

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران افزود: سرمایه‌گذاری در پایین‌دست پتروشیمی ‌به‌دلیل وجود ارزش‌افزوده بالا، قابل اطمینان و سودآور است، بنابراین توسعه صنعت پتروشیمی ‌از مهم‌ترین ارکان اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود و در راستای تکمیل زنجیره ارزش بخش‌خصوصی می‌تواند در زمینه سرمایه‌گذاری برای ساخت واحد‌های جدید پایین‌دستی اقدام کند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون منابع و زیرساخت‌های خوبی برای این بخش در کشور وجود دارد و با توجه به وجود زیرساخت‌های مطلوب در کشور از جمله خوراک فراوان، صنعت پتروشیمی ‌می‌تواند روند توسعه اقتصادی کشور را شتاب بخشد.

معصومی‌اصفهانی عنوان کرد: برای رسیدن به اهداف مهم در صنعت پتروشیمی ‌باید از خام‌فروشی پرهیز و سبد کالاهای صادراتی پتروشیمی ‌را با هدف توسعه صادرات متنوع کرد.

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: در شرایطی که متأسفانه برخی از صادرکنندگان، ارز خود را وارد اقتصاد کشور نمی‌کنند، این صنعت پتروشیمی ‌است که بیشترین ارز را وارد کشور کرده و به نوعی کمک‌کننده به اقتصاد بوده‌اند و بدون تردید توسعه صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی‌ می‌تواند منجربه افزایش قابل‌ملاحظه درآمدهای ارزی کشور شود.