بزرگ‌ترين مخابرات صنعتي كشور در اختيار صنعت انتقال نفت ايران است

بزرگ‌ترين مخابرات صنعتي كشور در اختيار صنعت انتقال نفت ايران است مدير مخابرات شركت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران با اشاره به اينكه فناوري‌هاي ارتباطي به سرعت در حال به‌روز شدن هستند، گفت: ما اگر نتوانيم همگام با دانش روز دنيا سيستم‌هاي خود را به‌روزرساني كنيم از تكنولوژهاي مدرن دنيا فاصله می‌گيريم و به […]

بزرگ‌ترين مخابرات صنعتي كشور در اختيار صنعت انتقال نفت ايران است

مدير مخابرات شركت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران با اشاره به اينكه فناوري‌هاي ارتباطي به سرعت در حال به‌روز شدن هستند، گفت: ما اگر نتوانيم همگام با دانش روز دنيا سيستم‌هاي خود را به‌روزرساني كنيم از تكنولوژهاي مدرن دنيا فاصله می‌گيريم و به همين دليل از سال ۸۱ تغييرات سيستم‌هاي مخابرتي به صورت جدي آغاز شده و به جرأت می‌توان گفت، امروز بزرگ‌ترين مخابرات صنعتي كشور در اختيار صنعت انتقال نفت ايران است.

به گزارش مناقصه‌مزايده، احمد بهفرد تصريح كرد: ادعاي بزرگ‌ترين مخابرات صنعتي كشور حاصل بهره‌برداري از تجهيزات مخابراتي روز دنياست كه در همه اركان شركت مورد استفاده قرار می‌گيرند و از اين پس نيز تمام تلاش خود را انجام می‌دهيم تا با حدود۳۰۰ ايستگاه فعال مخابراتي و ۴۰۰۰ كيلومتر فيبر نوري نقش خود را به‌عنوان بازوي مخابراتي صنعت نفت به درستي ايفاء كنيم.

وي به پروژه‌هاي در حال اجراي مديريت مخابرات شركت اشاره كرد و يادآور شد: ما در اجراي پروژه‌ها نقدينگي، تحريم‌ها، امكانات فني و نيروي انساني را در نظر می‌گيريم اما در هر شرايطي با فراهم كردن قابليت ارتباط مداوم و استفاده از سيستم‌هاي راديويي، شبكه‌هاي فيبرنوري را نيز تقويت می‌كنيم.

بهفرد پروژه‌هاي فيبرنوري بندرعباس-سيرجان-‌رفسنجان، ري-‌ساري و حدفاصل مارون ۵ و ۶ منطقه اصفهان را عمليات‌هاي در حال اجراي شركت عنوان كرد و ادامه داد: ۱۴هزار كيلومتر خط لوله نفت و فرآورده در كشور وجود دارد كه بيش از ۴۰۰۰ كيلومتر آن تحت تحت پوشش فيبرنوري قرار دارد.

به گفته وي براي ۱۰ هزار كيلوتر باقيمانده علاوه بر اجراي پروژه‌هاي ياد شده، تفاهم‌نامه‌اي با شركت ملي گاز ايران منعقد شده كه براساس اين تفاهم‌نامه در مكان‌هايي كه اين شركت داراي فيبرنوري است از امكانات آنها استفاده كنيم و در مقابل ما نيز خدمات متقابل به شركت گاز ارائه دهيم.

 براساس گزاش شركت خطوط لوله و مخابرات نفت، مدير مخابرات اين شركت با اشاره به اجراي پروژه ديتاسنتر منطقه تهران براي تقويت زيرساخت‌هاي پدافند غيرعامل، خاطرنشان كرد: پروژه اسكادا نيز از سال ۹۶ آغاز شده و حدود ۸۰درصد پيشرفت فيزيكي داشته است. اين سيستم می‌تواند تمام مؤلفه‌هاي فني مورد نياز در مراكز انتقال نفت را به صورت گرافيكي و آماري نشان دهد و كنترل كند و در كاهش هزينه‌ها، نشت‌يابي‌ها و سرقت‌ها بسيار مؤثر است.