جاسک کانون مهم صنعت نفت و پتروشیمی می‌شود

معاون اول رئیس‌جمهوری جاسک کانون مهم صنعت نفت و پتروشیمی می‌شود  معاون اول رئیس‌جمهوری، بندرعباس را از کانون‌های مهم توسعه کشور برشمرد و اظهار کرد: جاسک به‌ یکی از کانون‌های مهم اقتصادی کشور در بخش نفت، پتروشیمی‌و دیگر صنایع تبدیل می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزايده به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول ریاست‌جمهوری، اسحاق جهانگیری در […]

معاون اول رئیسجمهوری

جاسک کانون مهم صنعت نفت و پتروشیمی می‌شود

 معاون اول رئیسجمهوری، بندرعباس را از کانون‌های مهم توسعه کشور برشمرد و اظهار کرد: جاسک به‌ یکی از کانون‌های مهم اقتصادی کشور در بخش نفت، پتروشیمی‌و دیگر صنایع تبدیل می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزايده به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول ریاستجمهوری، اسحاق جهانگیری در سفر به استان‌ هرمزگان، گفت: این استان نقش بسیار مهمی‌در بخش‌های مختلف به‌ویژه اقتصاد کشور ایفاء می‌کند.

وی با بیان اینکه بندرعباس از اصلی‌ترین کانون‌های توسعه کشور در زمینه‌های مختلف است، اظهار کرد: طرح‌های متعدد و مهمی‌در استان هرمزگان در حال اجراست و جاسک به‌ یکی از کانون‌های مهم اقتصادی کشور در حوزه نفت، پتروشیمی‌و صنایع دیگر تبدیل می‌شود.

معاون اول رئیسجمهوری افزود: در سه ماه نخست امسال شاهد رشد ۲٫۵ درصدی در بخش صنعت هستیم، این در حالی است که بیشتر کشورهای پیشرفته جهان تنها به‌دلیل رویارویی با پدیده کرونا با رشدهای منفی بالای اقتصادی روبه‌رو هستند.

جهانگیری اظهار کرد: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند که اگر نفت ایران را تحریم کنند و جلو صادرات آن را بگیرند، می‌توانند در روند صادرات و واردات کشور اخلال ایجاد کنند، این در حالی است که دولت با دوراندیشی، برنامه‌هایی در حوزه اقتصاد مقاومتی در طول سال‌های گذشته اتخاذ کرد و در سال ٩٨ توانستیم حدود ۴۳ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته باشیم و نیازهای ضروری کشور را تأمین کنیم و بی‌تردید اگر امسال هم کرونا وجود نداشت به‌طور حتم رقم این صادرات افزایش می‌یافت.

وی با تأکید بر ضرورت بازگشت ارز حاصل از صادرات در چرخه اقتصاد کشور گفت: صادراتی برای کشور مهم است که ارز حاصل از آن در چرخه اقتصادی به‌کار گرفته شود و زمانی صادرات، ارزشمند و صادرکننده مهم و سرباز خط اول جنگ اقتصادی است که ارز حاصل از صادرات را در مسیر تأمین نیازهای کشور قرار دهد.

معاون اول رئیسجمهوری همچنین با گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس به ایثار و فداکاری ملت ایران در هشت سال دفاع‌مقدس اشاره و تصریح کرد: بدون تردید جانفشانی و ایثارگری‌های شهدای عزیز و همه ملت ایران در مقابل فشارهای ظالمانه دشمنان همیشه زنده است و در تاریخ ایران ماندگار خواهد ماند.

جهانگیری با اشاره به اینکه کشور با پدیده بسیار مهم تحریم و جنگ اقتصادی روبه‌روست، اظهار کرد: آمریکا از آغاز سال۹۷ تحریم‌های شدیدی را علیه ملت ایران با این تصور آغاز کرد که به‌واسطه آن می‌تواند ایران را تسلیم کند و نظام ایران را به فروپاشی بکشاند. آنان با اعمال این تحریم‌ها خیال می‌کردند که ملت ایران در روزها و ماه‌های نخست تسلیم شود و جشن ۴۰سالگی انقلاب برگزار نخواهد شد.

وی با تجلیل از ایستادگی و تاب‌آوری ملت ایران در مقابل تحریم‌های ظالمانه آمریکا، تصریح کرد: به‌عنوان مسؤولان نظام باید در مقابل مقاومت و ایستادگی بزرگی که ملت ایران از خود نشان دادند، سر تعظیم فرود بیاوریم.

معاون اول رئیسجمهوری افزود: از شرایط زندگی و مشکلاتی که مردم با آن دست به گریبان هستند،  آگاه هستیم و همه ظرفیت و توان مدیریتی کشور را برای کاهش فشارهایی که به معیشت مردم وارد شده به‌کار گرفته‌ایم.

جهانگیری گفت: اینکه امروز آمریکا از مذاکره با ایران سخن می‌گوید و به‌صراحت اعلام می‌کند که ظرف یک هفته یا یک ماه می‌تواند با ایران به تفاهم برسد به دلیل ایستادگی و تاب‌آوری ملت ایران است. آنان باید به‌خوبی بدانند که در منطقه حساس خاورمیانه و خلیج‌فارس، کشور پرتوانی مثل ایران وجود دارد و باید راه‌های همکاری متناسب با این ملت بزرگ را در پیش بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه ایران بخش مهمی‌از راه‌حل در سطح همه مسائل منطقه‌ای و بینالمللی است، اظهار کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند که با ملت بزرگ ایران با زبان احترام و ادب سخن بگویند، زیرا ملت ایران همواره خواهان صلح، آرامش و ثبات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است.

معاون اول رئیسجمهوری با تأکید بر اینکه باید از دل سختی‌ها و مشکلات، فرصت‌های بزرگی را برای آبادانی و پیشرفت کشور به‌وجود بیاوریم، گفت: همه باید از فعالیت بخش‌خصوصی و فعالان اقتصادی پشتیبانی کنیم تا از درون بحران و تحریم، فرصت‌های بی‌نظیری برای افزایش تولید، صادرات و اشتغال ایجاد شود.