وعده صادق؛ پایان داعش

وعده صادق؛ پایان داعش محمدرضاعیوضی داعش نابود شد، اما نیامده بود برای نابود شدن! داعش را پرورش ندادند برای عرض اندام چند ساله! داعش تجهیز شده بود برای ماندن، برای یک تهدید همیشگی! آمده بود برای حکومت! دو ماه از وعده حاج قاسم‌سلیمانی برای نابودی داعش نگذشت که انتشار خبر آزادی شهر ابوکمال مهر تأییدی […]

وعده صادق؛ پایان داعش

محمدرضاعیوضی

داعش نابود شد، اما نیامده بود برای نابود شدن!

داعش را پرورش ندادند برای عرض اندام چند ساله!

داعش تجهیز شده بود برای ماندن، برای یک تهدید همیشگی!

آمده بود برای حکومت!

دو ماه از وعده حاج قاسم‌سلیمانی برای نابودی داعش نگذشت که انتشار خبر آزادی شهر ابوکمال مهر تأییدی شد بر تحقق آن. جاذبه خون شهدای مدافع حرم به حدی بود که امروز نابودی داعش و آوارگی باقی ماندگانش در صحراهای مابین عراق و سوریه را جشن بگیریم.

خبر مسرت‌‌بخشی که از سوی سردار رشید، قاسم‌سلیمانی در پیام به رهبر‌معظم‌انقلاب در رابطه با برچیده شدن آخرین پایگاه و سنگرهای گروه صهیونیستی و وهابی داعش منتشر شد، موجب خوشحالی و سرور همه مردم ایران خصوصاً خانواده معظم شهدای مدافع حرم را فراهم کرد.

داعش که پس از اعلام خلافت در سال ۲۰۱۴ توانست بیش از یک سوم مساحت جغرافیایی عراق و سوریه با جمعیتی در حدود ۱۰ میلیون نفر را به تصرف خود درآورد، اکنون نفس‌های آخر خود را می‌کشد.

این گروه در یک ماه گذشته آخرین پایگاه‌های خود ازجمله حویجه، القائم و راوه در عراق و رقه، المیادین، دیرالزور و ابوکمال را در سوریه از دست داده است و در حال حاضر تروریست‌های باقی‌مانده این گروه در مناطق صحرایی و بیابانی مرزهای عراق و سوریه سرگردان هستند.

هنگامی که داعش به وجود آمد، بحث اولیه آن فراگیری وهابیت و سلفی‌گری بود. عربستان با پول‌‌های هنگفت نفتی بحث وهابیت را با ساخت مدارس و مساجد فراوان تحت نظر خود، دنبال می‌کرد.

بهاییت، انحرافی در تشیع و در آن سو وهابیت انحرافی در تسنن.

در هر دو انحراف توطئه بیگانگان نیز مشهود است و هدف نهایی آنها نابودی کامل تشیع و تسنن بود. یعنی اساس اسلام به بهانه ناب‌‌گرایی دینی، هدف طراحی توطئه‌ها قرار گرفت.

بسیاری از صاحب‌نظران نگران این بودند که سالیان دراز این شجره خبیثه در این منطقه و دیگر کشور‌ها به جنایات خود ادامه دهد و نگرانی مضاعفی که علما و مسلمانان داشتند تخریب چهره اسلام و مسلمانان از رهگذر اقدامات وحشیانه این گروه تروریستی به نام دین و با شعار‌ ا…‌اکبر بود.

خصوصاً با امکانات گسترده تسلیحاتی، مالی و تبلیغاتی که از سوی برخی کشورهای مرتجع منطقه و حمایت‌های مختلف رژیم جعلی اسرائیل در اختیار آنها قرارداده می‌شد و دو کشور عراق و سوریه را تا آستانه تجزیه کشاند و در موجی از تخریب و خون و غارت فرو برد.

اما در حالی که ایالات متحده آمریکا و هم‌‌پیمانان منطقه‌ای آن با اتخاذ راهکنش‌های متعدد ازجمله بمباران مواضع ارتش سوریه و عراق، سرنگونی و ایجاد اختلال در سیستم جنگنده‌های ارتش سوریه و جابه‌جایی تروریست‌های داعش در مناطق تحت محاصره ارتش سوریه و نیروهای مقاومت سعی داشتند در روند شکست داعش سنگ اندازی و ممانعت کنند، جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان سردمدار مبارزه با تروریسم نقش عمده و تأثیرگذاری در شکست گروه تروریستی داعش ایفا کرده است.

این پیروزی خارج از مرزهای ایران به وقوع پیوست اما با نگاه مدبرانه و فرا منطقه‌ای کاملاً قابل درک است که یکی از ارکان امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در گرو همین پیروزی پر ارزش نهفته است و امیدواریم همچنان جبهه اسلام حقیقی پیروز کارزار بزرگ‌تری در مواجهه با استکبار جهانی نیز باشد.