گروه اجتماعی- آموزش اساس توسعه هر جامعه است و بیشک در این مهم نقش وزارت آموزش و پرورش از همه مهمتر است. عریض و طویلترین وزارتخانه دولت با دهها هزار معلم که نقش اساسی را در رشد فرزندان این مرز و بوم به عهده دارند. اما با ظهور ویروس منحوس چینی چندسالی میشود که بچهها […]
گروه اجتماعی- آموزش اساس توسعه هر جامعه است و بیشک در این مهم نقش وزارت آموزش و پرورش از همه مهمتر است. عریض و طویلترین وزارتخانه دولت با دهها هزار معلم که نقش اساسی را در رشد فرزندان این مرز و بوم به عهده دارند. اما با ظهور ویروس منحوس چینی چندسالی میشود که بچهها به جای حضور در مدارس مشغول آموزش آنلاین هستند. آموزشهایی که در خیلی از مناطق دورافتاده کشورمان توانایی انجام آن نیست و از سوی دیگر خانوادههایی که فرزندانشان به آموزش آنلاین نیز مشغول هستند، رضایت چندانی از این نوع آموزش ندارند. حال سؤال اصلی این است که دانشآموزان مخصوصاً در مناطق شهری از کی میتوانند به صورت رسمی و حضوری در کلاسهای درس حاضر شوند.
چارهای نداریم جز اینکه به آموزشهای حضوری برگردیم
در همین رابطه، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه چارهای نداریم جز اینکه به آموزشهای حضوری برگردیم، در پاسخ به اینکه آموزشهای حضوری از چه زمانی اجراء میشود؟ گفت: برنامه آموزش و پرورش این است که در شروع نیمسال دوم تحصیلی، آموزشها را به سمت آموزشهای حضوری ببرد. صادق ستاریفرد؛ با بیان اینکه دور بودن دانشآموزان از آموزشهای حضوری تبعاتی در پی داشت، اظهار کرد: متأسفانه شاهد اُفت تحصیلی ۵۰ تا ۶۰ درصدی دانشآموزان هستیم؛ بهویژه در مقطع دبستان موضوع اجتماعیپذیری و جمعپذیری دانشآموزان و همچنین تحرک بچهها دچار اشکال شد. وی افزود: از طرفی متأسفانه در آموزشهای غیرحضوری چالشهای جدی داریم و تعداد زیادی از دانشآموزان ما امکان دسترسی به آموزشهای حضوری را ندارند. به علاوه اینکه حضور در فضای مجازی تبعاتی دارد. معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، گفت: خوشبختانه در تمام مدارس روستایی و شهری کمجمعیت آموزش حضوری برقرار و تمرکز بر آموزشهای حضوری بوده است. در مناطق شهری نیز آموزش حضوری و مجازی به صورت ترکیبی دنبال میشد.
برنامه آموزش و پرورش برای آموزش حضوری
ستاریفرد؛ افزود: تمام آزمونهای نیمسال اول ما در مقطع متوسطه اول و دوم یعنی پایه هفتم تا دوازدهم حضوری برگزار شد. برنامه آموزش و پرورش این است که در شروع نیمسال دوم تحصیلی، آموزشها را به سمت آموزشهای حضوری ببریم. تلاش ما این است که با ساماندهی سرویس مدارس، تکمیل واکسیناسیون و مدیریت تراکم کلاسی در کلانشهرها به ویژه شهر تهران بتوانیم میزبان دانشآموزان در کلاسهای درس باشیم. وی با بیان اینکه آموزشوپرورش به دنبال افزایش جذابیت فعالیتها و برنامههای آموزشی در مدارس و تسهیل بازگشتپذیری به مدارس است، ادامه داد: آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که با رعایت پروتکلها و با توجه به مصوبه ستادملی مقابله با کرونا که ۲۶ دیماه ابلاغ شد و بر مبنای آن آموزشها حتماً باید حضوری باشد این آمادگی را داریم که میزبان دانشآموزان در مناطق مختلف کشور باشیم.
وظایف مدارس برای رعایت شیوهنامهها و دستورالعملهای بهداشتی
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، درباره وظایف مدارس برای رعایت شیوهنامهها و دستورالعملهای بهداشتی، گفت: مطابق آنچه که ستاد ملی تصویب و ابلاغ کرده، اصل بر حضوری شدن کلاسهاست. همه کادر آموزشی از معلمان و مدیران در مدارس حضور دارند. از طرفی تأکید شده است که هم رعایت فاصله اجتماعی مدنظر باشد و هم دانشآموزان از ماسک استفاده کنند و تهویه کلاسی به شکل خوبی انجام شود. چالش امروز ما ساماندهی سرویس مدارس است که در تلاشیم تسهیل ورود دانشآموزان به مدارس را برنامهریزی کنیم. ستاریفرد؛ درباره روند انجام واکسیناسیون، گفت: ۹۲٫۵ درصد دانشآموزان ما در سنین ۱۲تا ۱۸ سال دُز اول و ۷۵ درصد دُز دوم را دریافت کردهاند. معلمان و فرهنگیان نیز ۹۲ درصد دُز اول و ۸۶ درصد دُز دوم را دریافت کردهاند. تلاش میکنیم با همکاری وزارت بهداشت به سمت تکمیل واکسیناسیون برویم و پروتکلهایی که باید رعایت شود را پیگیری کنیم. وی با تأکید بر اینکه در تلاشیم در مناطقی که سردسیر هستند تهویه را کنترل کنیم، بیان کرد: لازم است از همکاری استانداران تشکر کنم. استانداری همدان همکاری خوبی با ما داشته و استانداری تهران نیز تقبل کرده تا بخشی از تهویه مدارس را تامین و پشتیبانی مالی کند. درخواست میکنیم استانداران دیگر هم به ما کمک کنند. تمام کادر مدارس آمادگی میزبانی ۱۰۰ درصدی دانشآموزان را دارند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.