۲۴ بهمن؛ سومین مرحله مزایده جایگاه‌های سوخت برگزار می‌شود

مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با مناقصه‌مزایده ۲۴ بهمن؛ سومین مرحله مزایده جایگاه‌های سوخت برگزار می‌شود گروه انرژی- مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: سومین مرحله از مزایده جایگاه‌های سوخت، ۲۴ بهمن ماه جاری توسط سازمان خصوصی‌سازی برگزار می‌شود. سیدجعفرسبحانی در گفت‌وگو با مناقصه‌مزایده به روند برگزاری مزایده جایگاه‌های سوخت اشاره کرد و افزود: اولین […]

مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با مناقصه‌مزایده

۲۴ بهمن؛ سومین مرحله مزایده جایگاه‌های سوخت برگزار می‌شود

گروه انرژی- مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: سومین مرحله از مزایده جایگاه‌های سوخت، ۲۴ بهمن ماه جاری توسط سازمان خصوصی‌سازی برگزار می‌شود.

سیدجعفرسبحانی در گفت‌وگو با مناقصه‌مزایده به روند برگزاری مزایده جایگاه‌های سوخت اشاره کرد و افزود: اولین مرحله مزایده جایگاه‌های سوخت کشور ۱۵ شهریور ۹۵ برگزار شد که سازمان خصوصی‌سازی ۹۹ جایگاه را برای فروش به متقاضیان معرفی کرد که ۶۸ جایگاه به فروش رسید.

وی ادامه داد: دومین مرحله از مزایده جایگاه‌های سوخت نیز روز ۲۲ آذر ماه سال جاری برگزار شد و سازمان خصوصی‌سازی ۴۰ جایگاه را برای فروش به متقاضیان معرفی نمود که ارزش ریالی مزایده ۲۲ آذرماه حدوداً ۲۷۰ میلیارد تومان بود. در این مرحله نیز شاهد استقبال خوب بخش خصوصی بودیم به‌طوری که تقریباً تمامی جایگاه‌های به فروش رسید.

مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی در خصوصی سومین مرحله مزایده جایگاه‌های سوخت گفت: سومین مرحله مزایده جایگاه‌های سوخت ۲۴ بهمن ماه جاری توسط سازمان خصوصی‌سازی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مرحله ۶۰ جایگاه عرضه می‌شود که قیمت پایه تمامی جایگاه‌ها ۳۸۰۰ میلیارد ریال می‌باشد. تهران با مزایده ۱۳ جایگاه سوخت تنها استانی است که بیش‌ترین واگذاری را شاهد خواهد بود. پس از پایتخت، استان خوزستان با ۱۵ جایگاه، استان فارس با ۱۴ جایگاه و آذربایجان‌غربی با جایگاه قرار دارند.

سبحانی در ادامه به روند برگزاری مزایده اشاره کرد و گفت: حسه نقدی که باید توسط برنده مزایده پرداخت شود، ۳۰درصد قیمت پیشنهادی است. همچنین برنده مزایده جایگاه سوخت می‌تواند در اقساط دو تا ۴ سال پول خود را پرداخت کنید.

وی با اشاره به مزیت‌های جایگاه‌های سوخت گفت: جایگاه‌های سوخت محاسن زیادی برای خریداران دارد از جمله این که جایگاه سوخت نیاز به جستجو برای مشتری ندارد. همچنین خریداران می‌توانند با توجه به وسعت جایگاه خود به احداث مشاغل مرتبط همچون تعویض روغنی نیز مبادرت ورزند. ضمن این‌که سازمان خصوصی‌سازی مثل مرحله قبل قیمت جایگاه را از میانگین قیمت کارشناسی شده تعیین کرده که این موضوع به نفع خریدار است.

 

مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی در پایان در خصوص واگذاری‌های این سازمان در سال ۹۵ گفت: واگذاری‌ها سال ۹۵ تا الان به بخش خصوصی واقعی است و این نشان می‌دهد که به این بخش توجه شده است و همین مسأله باعث شده تا بخش خصوصی با رغبت فراوان پا به عرصه رقابت بگذارد.