امروز؛ بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده پنیر ایران به فرابورس می‌رود

امروز؛ بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده پنیر ایران به فرابورس می‌رود گروه بانک، بیمه، بورس- شرکت پگاه گلپایگان بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده پنیر ایران امروز ۱۰درصد از سهام خود را به روش ثبت سفارش در بازار دوم فرابورس برای اولین‎بار عرضه می‌کند. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، عبدا…قدوسی با بیان این خبر اعلام کرد: شرکت پگاه گلپایگان سومین شرکتی […]

امروز؛ بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده پنیر ایران به فرابورس می‌رود

گروه بانک، بیمه، بورس- شرکت پگاه گلپایگان بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده پنیر ایران امروز ۱۰درصد از سهام خود را به روش ثبت سفارش در بازار دوم فرابورس برای اولینبار عرضه می‌کند.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، عبدا…قدوسی با بیان این خبر اعلام کرد: شرکت پگاه گلپایگان سومین شرکتی خواهد بود که به روش بوک بیلدینگ یا ثبت سفارش در دامنه قیمت ۹۰۰ تا ۹۹۰ تومان عرضه اولیه میشود.

مدیرعامل شرکت پگاه گلپایگان افزود: پگاه گلپایگان ششمین شرکت از شرکتهای زیرمجموعه گروه صنایع شیر ایران است که وارد بورس شده و یکی از کارخانه‌های بسیار موفق از لحاظ سودآوری و تنوع تولید در صنایع لبنی این هلدینگ محسوب میشود.

وی گفت: پگاه گلپایگان در سال ۶۲ با ظرفیت اولیه ۵تن در روز تأسیس شد که در سال۷۳ این ظرفیت با ورود خط تولید پنیر سنتی به روش صنعتی از کشور آلمان به ۲۵تن افزایش یافت. هم اکنون ظرفیت اسمی این شرکت ۳۲۵تن در مساحت ۱۴٫۵هکتار و زیربنای ۱۴هزار متر مربع یکی از منحصربه فرد‌‌ترین کارخانه‌های انواع فرآوردههای لبنی محسوب میشود.

در ادامه این جلسه قربانی، یکی از اعضای هیأت مدیره شرکت صنایع شیر ایران با بیان این‌که این شرکت ۱۲۵میلیون سهم دارد گفت: در عرضه بعدی، ۱۰درصد از سهام شرکت عرضه خواهد شد. براساس پیش‌بینی‌‌ها برای سال آینده درآمد هرسهم ۱۳۶ریال است.

قربانی تصریح کرد: سهم بازار پگاه گلپایگان در کشور به گونهای است که کل استانهای کشور از ۵۲محصول «غگلپا» فروش دارد.

 

وی میزان بدهی بانکی این شرکت را دو میلیارد تومان و فروش روزانه را ۴۰۰میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ورود به بازارهای جدید را از مهم‌ترین برنامههای شرکت است و صادرات به روسیه بهزودی صورت میگیرد.