زمینه بروز فساد اقتصادی در مناقصات دولتی وجود دارد

جهانگیری زمینه بروز فساد اقتصادی در مناقصات دولتی وجود دارد شهره حقی- جهانگیری، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سؤال که دولت شما چگونه می‌خواهد مانع از شکل‌گیری فساد اقتصادی سازمان یافته شود، گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی من از ابتدای ورود به دولت مسأله فساد اقتصادی به ویژه فساد اقتصادی […]

جهانگیری

زمینه بروز فساد اقتصادی در مناقصات دولتی وجود دارد

شهره حقی- جهانگیری، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سؤال که دولت شما چگونه می‌خواهد مانع از شکل‌گیری فساد اقتصادی سازمان یافته شود، گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی من از ابتدای ورود به دولت مسأله فساد اقتصادی به ویژه فساد اقتصادی سازمان یافته بود.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، جهانگیری با اشاره به این‌که بیش از همه در مبارزه با فساد اقتصادی قوه قضاییه نقش دارد، افزود: فساد اقتصادی به اعتماد مردم به نظام و فضای سرمایه‌گذاری آسیب می‌زند و تبعیض‌‌‌ها انگیزه‌های لازم را برای فعالیت‌های اقتصادی از بین می‌برد.

وی گفت: از ابتدای این دولت ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با مسؤولیت من تشکیل شد و در آن معاون اول قوه قضاییه، معاون اول مجلس و سایر مسؤولان شرکت می‌کنند.

این نامزد انتخاباتی با بیان این‌که کانون‌های اصلی فساد شناسایی شده است، افزود: باید بر گلوگاه‌های فساد نظارت شود.

جهانگیری گفت: عملیات بانکی، مناقصات دولت، زمین و منابع طبیعی ازجمله جاهایی است که در آن زمینه بروز فساد اقتصادی وجود دارد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای نظام بانکی و نظام گمرکات، سامانه‌های الکترونیکی ایجاد شد که خیلی از ارتباط میان افراد کم می‌کند.

وی افزود: آیین‌نامه‌ای ابلاغ کردیم که در هر وزارتخانه‌ای با مسؤولیت وزیر جلساتی با حضور مسؤولان دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل شود تا گلوگاه‌های فساد اقتصادی شناسایی و برطرف شود.

این نامزد انتخاباتی ابراز امیدواری کرد با این تصمیمات و با نظارت عامه، با فساد اقتصادی مقابله شود.

جهانگیری گفت: آزادی مطبوعات و رسانه‌ها و فضای مجازی مهم‌ترین نقش را در جلوگیری از فساد دارد.

وی افزود: بسیاری از مفاسد اقتصادی ازجمله املاک نجومی و دریافتی‌های غیرمجاز از طریق همین جوانان افشا شد.

جهانگیری گفت: مطبوعات باید آزاد باشند و نقد کنند و نظارت عامه را سازماندهی کنند.

شفاف‌سازی مزایدات و مناقصات

رییسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شفافیت را تضمین کننده سلامت دولت مقابل مردم دانست و گفت: هر اندازه اقدامات ما در اقتصاد شفاف باشد به پیشرفت کشور و همچنین به بهبود وضعیت اقتصاد کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رییسی اظهار کرد: معتقدم باید درباره اقتصاد، صادرات، واردات، مزایدات و مناقصات مردم را در جریان گذاشت و با آنها شفاف بود.

وی افزود: زمانی که قانون درباره اعلام وضعیت مالی رهبری، رییس‌جمهور و دیگر مقامات تکلیف کرده که باید به قوه قضاییه اعلام کنند تکلیف مدیر کل و مجموعه‌های میانی مشخص است بنابراین شفاف‌سازی به اعتماد بیش‌تر میان مردم و دولت می‌انجامد.

رییسی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت قاچاق و این‌که برخی این قاچاق را از مبادی رسمی می‌دانند، افزود: مطمئناً منظور از قاچاق کوله باران نیستند بلکه قاچاق سازمان یافته موضوعیت دارد که می‌توان با مدیریت آن را رفع کرد.

 

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: راهکار من برای مقابله با قاچاق فعال کردن وزارتخانه‌های اطلاعات و خارجه برای شناسایی قاچاقچیان در بیرون از مرزها، به روز رسانی و سلامت گمرکات و همچنین رسیدگی به تخلفات احتمالی قاچاق است.