ظرفیت‌های بالای مالی و انسانی بانک صادرات در بهبود رشد اقتصادی کشور

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با مناقصه‌مزایده مطرح کرد ظرفیت‌های بالای مالی و انسانی بانک صادرات در بهبود رشد اقتصادی کشور با رفع تحریم‌های علیه بانک صادرات با توجه به مدیریت حاذق، می‌توان نگاه امیدوارانه‌تری نسبت به پیشرفت این بانک بزرگ بورسی و تأثیرگذاری آن در روند بهبود اقتصاد کشور نسبت به سایر بانک‌های […]

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با مناقصه‌مزایده مطرح کرد

ظرفیت‌های بالای مالی و انسانی بانک صادرات در بهبود رشد اقتصادی کشور

با رفع تحریم‌های علیه بانک صادرات با توجه به مدیریت حاذق، می‌توان نگاه امیدوارانه‌تری نسبت به پیشرفت این بانک بزرگ بورسی و تأثیرگذاری آن در روند بهبود اقتصاد کشور نسبت به سایر بانک‌های دیگر داشت.

به گزارش مناقصه‌مزایده، دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: لغو تحریم‌ها در خصوص ایران به صورت ضعیف اجرا شده و ما شاهد بدعهدی و عدم‌پایبندی آمریکایی‌‌ها و اروپایی‌‌ها به تعهداتشان هستیم.

سیدحسن‌حسینی‌شاهرودی عنوان کرد: علی‌رغم این‌که تحریم‌ها از بانک‌های کشور برداشته شده می‌بینیم که فقط بانک‌های رده پایین اروپایی حاضر به همکاری با بانک‌های ایران شده‌اند و بانک‌های رده بالا با وجود عدم منع قانونی از همکاری با ما ممانعت می‌کنند. زیرا منافع بانک‌های بزرگ با منافع بانک‌های آمریکایی گره خورده و آنها منافع خود را به خاطر ارتباط با بانک‌های ایرانی به خطر نمی‌اندازند.

وی افزود: بانک صادرات ایران با توجه به مدیریت توانا و حاذقی که دارد و سوابق درخشان بانکی خود که در این عرصه پیشرو بوده می‌تواند نسبت به سایر بانک‌ها در بهبود و پیشرفت اقتصاد و روابط و مبادلات بانکی تأثیر‌گذار باشد و با توجه به شعبات زیادی که در داخل و خارج کشور دارد می‌توانیم نگاه امیدوارانه تری نسبت به این بنگاه اقتصادی داشته باشیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص رفع تحریم‌های علیه بانک صادرات بیان کرد: با توجه به شرایط روان مدیریتی حاکم بر این بانک و ظرفیت‌های بالای مالی و نیروی انسانی امیدواری بیش‌تر هست که بانک صادرات موفقیت‌های بیش‌تر را در کمک به بهبود و رشد اقتصادی کشور کسب کند.

وی در ادامه تصریح کرد: تحریم‌های اخیر در روابط تجارت جهانی ما تأثیر‌گذار خواهد بود یکی از این تحریم‌ها که در برجام گنجانده شده بود رفع تحریم علیه بانک‌های ما بود ولی با توجه به تهدیدهایی که آمریکا متوجه کشورهای اروپایی کرده است آنها به هیچ‌وجه حاضر نخواهند شد به خاطر روابط مالی و تجارتی با ایران منافع خود را به خطر بیندازند، زیرا بسیاری از سهامداران اروپایی جزو سهامداران آمریکایی هستند.

 

دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: با توجه به قوانین کشور آمریکا و خزانه‌داری آن، اجازه نخواهد داد شرکتی که سهامداران آن آمریکایی هستند با ایران مبادلات تجاری داشته باشند.