رکورد افتتاح واحدهای مسکن مهر به یک میلیون و ۸۳۷ هزار واحد رسید

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی رکورد افتتاح واحدهای مسکن مهر به یک میلیون و ۸۳۷ هزار واحد رسید گروه راه و شهرسازی- قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با بیان این‌که ۵۶ درصد واحدهای مسکن مهر در دولت یازدهم به متقاضیان تحویل داده شد، اظهار داشت: بنا بر آخرین تصمیمات، قرار بر […]

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی

رکورد افتتاح واحدهای مسکن مهر به یک میلیون و ۸۳۷ هزار واحد رسید

گروه راه و شهرسازی- قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با بیان این‌که ۵۶ درصد واحدهای مسکن مهر در دولت یازدهم به متقاضیان تحویل داده شد، اظهار داشت: بنا بر آخرین تصمیمات، قرار بر این است که پروژه‌های مسکن مهر معارض‌دار به زودی تعیین تکلیف شوند و دستگاه‌ها نسبت به ساخت این واحد‌‌ها اقدام کنند.

احمد مهرآبادی در حاشیه افتتاح بیش از دوهزار واحد مسکن مهر پردیس، اظهار داشت: از ابتدای شروع پروژه مسکن مهر دو میلیون‌و۲۱۰هزار واحد از بانک‌های عامل تسهیلات دریافت کردند که از این رقم، ساخت یک‌میلیون‌و۹۴۵ هزار واحد به اتمام رسیده است.

وی افزود: همچنین یک‌میلیون‌و۷۳۵هزار واحد مسکن مهر افتتاح شده است که با احتساب افتتاح‌های اخیر این رقم به یک‌میلیون‌و۸۳۷هزار واحد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به واحدهای مسکونی دارای معارض گفت: بخشی از این واحدهای مسکن مهر شامل واحدهای دارای معارض هستند که تعدادی از آنها فاقد متقاضی است یا این‌که زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه متوقف مانده است.

وی تأکید کرد: به غیر از این واحدهای دارای معارض، ۹۰ هزار مسکن مهر دارای کم‌ مسأله باقی مانده است که این واحد‌‌ها در حال ساخت هستند.

مهرآبادی درباره تعیین تکلیف واحدهای دارای معارض گفت: قرار بر این است که این واحد‌‌ها به صورت موردی توسط دستگاه‌ها به‌طور جداگانه رسیدگی و تعیین تکلیف شوند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با بیان این‌که ۸۶۵ هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم تحویل متقاضیان شده است، گفت: در دولت یازدهم سالیانه ۲۱۵هزار واحد مسکن مهر به مردم تحویل شده است. این به معنای تحویل ۵۶ درصدی کل واحد‌‌ها به متقاضیان است.

وی ادامه داد: همچنین ۸۴۵هزار واحد یعنی ۶۴ درصد مسکن مهر در دولت یازدهم فروش اقساطی شده‌اند.

این مقام مسؤول افزود: در دولت یازدهم سالانه ۲۱۰هزار واحد مسکن مهر فروش اقساطی شده است.

وی با بیان این‌که در ۴ سال گذشته، ۵۴ درصد واحدهای مسکونی پروژه مسکن مهر سند اعیانی گرفته‌اند، گفت: ۸۴ درصد وصولی پرداخت اقساط مسکن مهر در دولت یازدهم بوده است، یعنی بالای ۱۳هزار میلیارد تومان.

وی تأکید کرد: امیدواریم واحدهای مسکونی کم‌معارض و کم مسأله تا پایان امسال به افتتاح برسد که البته این همکاری دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها را می‌طلبد

وی با اشاره به لزوم همکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در اجرای این پروژه اظهار داشت: یکی از مشکلات بسیار مهم پروژه مسکن مهر در حال حاضر بحث بیمه و مالیات است. اگر بحث بیمه و مالیات را سریعاً حل نکنیم، نمی‌توانیم مفاصاحساب ارایه بدهیم و در این صورت امکان اخذ گواهی پایان کار وجود ندارد. اگر پایان کار گرفته نشود، فروش اقساطی انجام نمی‌شوند و در نهایت واحد‌‌ها را نمی‌توانیم به متقاضیان در موعد مقرر تحویل دهیم.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر همچنین با اشاره به پروژه‌های مسکن مهر در استان تهران، اظهار داشت: از ۳۳۳هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت، ساخت ۲۷۰هزار واحد در شهرهای بالای ۲۵هزار نفر جمعیت به اتمام رسیده است و مابقی پروژه ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: دو هزار واحد مسکن مهر باقی مانده است که خوشبختانه کمک‌های دولت با تخصیص اعتبارات قابل توجه توانست به‌کار ساخت‌وساز تسریع ببخشد و پیمانکاران به صورت شبانه‌روزی در حال کار هستند.

وی تأکید کرد: تاکنون ۵۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌های عامل برای مسکن تسهیلات داده شده است که ۴۷ میلیارد تومان آن متعلق به بانک مسکن بوده است که از این رقم ۳۹۷۷ میلیارد تومان در بافت فرسوده و ۴۲هزار میلیارد تومان در شهرسازی مسکن مهر هزینه شده است همچنین ۴هزار میلیارد تومان در بخش مسکن مهر روستایی و ۳۶۰ میلیارد تومان هم در بخش خطوط تسهیلات جعاله در بخش خرید مسکن تخصیص یافته است.

مهرآبادی ادامه داد: هنوز تا سقف ۵۵هزار میلیارد تومانی تسهیلات مسکن مهر اعتبار داریم و حدود ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار باقی مانده است.

وی با اشاره به واحدهایی که به دلیل نبود خدمات زیربنایی به افتتاح نرسیدند، گفت: ۱۵۰هزار واحد مسکن مهر ساخته شده است که به دلیل نبود خدمات زیربنایی به متقاضیان تحویل داده نشده است. همچنین ۴۰۰هزار واحد فاقد انشعاب فاضلاب هستند ۱۵۰هزار واحد فاقد برق و ۱۷۸هزار واحد فاقد گاز باقی مانده است.

وی تأکید کرد: در تلاش هستیم که تا پایان تابستان پروژه‌های بدون معارض به اتمام برسد. اخیراً پرونده مسکن مهر زنجان بسته شد و شهریور ماه هم پرونده مسکن مهر ۳ استان خراسان‌جنوبی، اردبیل و چهارمحال‌وبختیاری به اتمام می‌رسد.

 

وی تأکید کرد: در دولت یازدهم هیچ واحد مسکن مهر بدون خدمات زیربنایی به متقاضیان تحویل داده نشده است آنهایی هم که در گذشته تحویل شده‌اند، به دلیل فشار تعاونی‌‌‌ها بوده که برای تکمیل خدمات زیربنایی آن واحد‌‌ها هم اعتبارات ارایه شد.