پیشنهاد رشوه و خرید اطلاعات تلگرام توسط آمریکا !

پاول دوورف مدعی شد پیشنهاد رشوه و خرید اطلاعات تلگرام توسط آمریکا ! تهدید روسیه به ممنوعیت فعالیت تلگرام گروه IT – مؤسس روسی نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام مدعی شد آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا تلاش کرده‌اند وی و شرکتش را برای ایجاد دسترسی‌های غیرقانونی در پلتفرم این نرم افزار متقاعد کنند. به گزارش مناقصه‌مزایده؛ پاول دوورف، مؤسس […]

پاول دوورف مدعی شد

پیشنهاد رشوه و خرید اطلاعات تلگرام توسط آمریکا !

تهدید روسیه به ممنوعیت فعالیت تلگرام

گروه IT – مؤسس روسی نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام مدعی شد آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا تلاش کرده‌اند وی و شرکتش را برای ایجاد دسترسی‌های غیرقانونی در پلتفرم این نرم افزار متقاعد کنند.

به گزارش مناقصه‌مزایده؛ پاول دوورف، مؤسس روسی نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام مدعی شد آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا تلاش کرده‌اند وی و شرکتش را برای ایجاد دسترسی‌های غیرقانونی در پلتفرم این نرم‌افزار متقاعد کنند.

وی در توئیتر خود نوشت، آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا هنگامی که توسعه‌دهندگان وی در سال گذشته سفری یک هفته‌ای به آمریکا داشتند، دو بار تلاش کرده‌اند به آنها رشوه دهند. وی همچنین گفت، اف‌بی‌آی شخص وی را تحت فشار قرارداده است.

دوورف در حساب توئیتری خود نوشت: «در جریان سفر یک هفته‌ای تیم ما به آمریکا در سال گذشته، ما شاهد دو تلاش برای رشوه‌دهی به توسعه‌دهندگانمان از سوی نهادهای آمریکایی بودیم. همچنین اف‌بی‌آی بر من فشار آورده است.»

وی در توئیتی دیگر نوشته: «این فکری خام است که کسی فکر کند می‌تواند اداره امور یک نرم‌افزار رمزگذاری شده مستقل و امن را که در آمریکا مستقر است در دست بگیرد.»

پیام‌رسان تلگرام ادعا می‌کند بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. این شرکت همچنین ادعا می‌کند سامانه «سکرت چت» تلگرام از شیوه رمزگذاری‌ای استفاده می‌کند که موجب می‌شود هیچ کسی جز فرستنده و گیرنده نتوانند این پیام‌ها را بازخوانی کنند.

مؤسس تلگرام همچنین مدعی شده که نرم‌افزار «سیگنال»، بزرگ‌ترین رقیب تلگرام، توسط دولت آمریکا تأمین مالی شده است. این اولین باری نیست که وی چنین ادعاهایی را مطرح می‌کند.

دوروف همچنین ادعا کرده است که رقیب اصلی تلگرام یعنی برنامه گپ Signal ممکن است دارای یک ابزار نفوذ مخفی یا backdoor برای دور زدن سیستم رمزگذاری آن توسط جاسوسان دولت آمریکا باشد.

برنامه تلگرام اولین بار در سال ۲۰۱۳ توسط دوروف ابداع شد و ماهانه ۱۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. گفته می‌شود روزانه ۳۵۰ هزار نفر کاربر جدید به جمع افرادی که از برنامه یاد شده استفاده می‌کنند، اضافه می‌شوند.

در عین حال دولت روسیه هم از دوروف خواسته تا اطلاعات بیش‌تری را در مورد نحوه عملکرد برنامه تلگرام در اختیار مقامات این کشور قرار دهد، در غیر این صورت ممکن است برنامه یاد شده به‌طور کامل فیلتر شود.

روسیه «تلگرام» را به مسدود کردن تهدید کرد

طبق گفته رییس سازمان تنظیم ارتباطات روسیه، اگر «تلگرام» اطلاعات لازم درباره شرکت کنترل‌کننده این پیام‌رسان را در اختیار سازمان قرار ندهد، در روسیه مسدود خواهد شد.

سازمان تنظیم ارتباطات روسیه از احتمال مسدود شدن «تلگرام» در این کشور در صورت عدم همکاری آن با این سازمان خبر داده است.

پیام‌رسان تلگرام یک سرویس پیام‌رسان است که کاربران از طریق آن می‌توانند پیام‌ها، تصاویر، ویدئو‌ها و اسناد را تبادل کنند.

تلگرام توسط دو برادر به نام‌های پاول دوروف و نیکلای دوروف به بازار آمد. پاول، یک سازمان غیرانتفاعی کارآفرینی در آلمان دارد که پشتیبان مالی پروژه است.

حالا خبر رسیده که مقامات دولت روسیه از تلگرام ارایه اطلاعات مورد نیاز درباره کنترل این شرکت را خواستار شده‌اند.

رییس «روسکومنادزور» که در واقع سازمان تنظیم ارتباطات روسیه است، گفته که تلگرام قوانین روسیه را نقض کرده است.

«الکساندر زاروف» هشدار داده در صورتی که تلگرام اطلاعات مورد نیاز درباره شرکتی که این پیام‌رسان را کنترل می‌کند را در اختیار سازمان تنظیم ارتباطات روسیه قرار ندهد، تلگرام مسدود خواهد شد.

او در بیانیه‌ای که در وب‌سایت سازمان قرار گرفته، هشدار داده که زمان برای تلگرام جهت ارایه اطلاعات ضروری و موردنیاز سازمان تنظیم ارتباطات روسیه رو به اتمام است.

منابع :

 

خبرگزاری تسنیم – فارس – رویترز