ورود به بهشت با گذر از صراط شورای شهر

هفت‌خوان شورای شهر برای انتخاب شهردار تهران ورود به بهشت با گذر از صراط شورای شهر گروه اجتماعی- با مشخص شدن ۷ نفر برای ریاست شهرداری تهران بزرگ، شمارش معکوس برای انتخاب رییس بزرگ‌ترین شهر ایران آغاز شد. بنابر گزارش‌ها نجفی، مرعشی، کولایی، افشانی، شریعتمداری، بیطرف و مهرعلیزاده به عنوان ۷ گزینه نهایی تصدی پست […]

هفت‌خوان شورای شهر برای انتخاب شهردار تهران

ورود به بهشت با گذر از صراط شورای شهر

گروه اجتماعی- با مشخص شدن ۷ نفر برای ریاست شهرداری تهران بزرگ، شمارش معکوس برای انتخاب رییس بزرگ‌ترین شهر ایران آغاز شد.

بنابر گزارش‌ها نجفی، مرعشی، کولایی، افشانی، شریعتمداری، بیطرف و مهرعلیزاده به عنوان ۷ گزینه نهایی تصدی پست شهرداری تهران انتخاب شدند تا از بین آنها یکی کلیددار شهر تهران شود.

شهری بی‌در و پیکر که هر روز ۱۰۰۰ خوردو به آن اضافه می‌شود و مجوز تراکم یکی از اصلی‌‌ترین منابع درآمد شهرش است و همین بهانه‌ای شده تا برای سال‌ها بلکه دهه‌ها شاهد روند مهاجرت باشد.

تهران امروز تهرانی دیوانه‌کننده است که نه نفس می‌کشد و نه مجالی برای تنفس باقی می‌گذارد! شهری ۱۲ میلیون نفری که با ساخت و سازهای پراکنده اطرافش به تنهایی نزدیک ۱۶ میلیون نفر را در خود جای داده و یکی از بزرگ‌ترین پایتخت‌های جهان به شمار می‌رود.

شهری که امروز بیش از پیش نیاز به کمک دولت دارد و یکی از اصلی‌‌ترین دلایلی که تهران آن‌طور که باید توسعه نیافته لج و لجبازی شهرداری با دولت‌ها بوده است.

طی سال‌های گذشته؛ چه در دولت فعلی و به خصوص در دولت‌های قبلی دولت سهمیه خود بابت توسعه زیرساخت‌هایی همچون مترو و… را پرداخت نکرده و متأسفانه این شهر هر روز تنها بزرگ و بزرگ‌تر شده است، بی‌آن که ظرفیت پذیرش میلیون‌ها آدم را داشته باشد.

به نظر می‌رسد شورای پنجم شهر تهران که با اکثریت قاطع لیست اصلاح‌طلبان و امید تشکیل شده است بتواند با انتخاب شهردار نزدیک به دولت گامی بلند برای توسعه و آبادانی تهران ‌بردارد.

البته لازم به ذکر است که در دوره ۱۲ ساله ریاست محمدباقر‌قالیباف نیز در تهران کارهای بسیار عظیم عمرانی همچون پایان رساندن تونل رسالت، احداث تونل توحید، ساخت ده‌ها کیلومتر مترو، افزایش فضای سبز و … انجام شد که بدون شک شایسته تقدیر است.

اما همان‌طور که ذکر شد، به دلیل ناهماهنگی‌هایی که طی سال‌ها بین دولت و شهرداری در خصوص چگونگی اداره شهر تهران وجود داشت، پایتخت ایران آنچنان که باید و شاید روی آرامش به خود ندید و بعضاً مسؤولان با ارایه آمارهای خود به ناکارآمدی طرف مقابل اشاره داشتند و این وسط مردم تهران بیش‌ترین ضرر را از قبال این وضعیت کردند و به همین دلیل بود که این بار مردم با اکثریت قاطع آرا رأی به کسانی دادند که به بدنه دولت نزدیک باشند و بتوانند با کم‌ترین تنش، بیش‌ترین نفع را برای پایتخت‌نشینان داشته باشند.

بنابر گزارش‌ها، نجفی، مرعشی، کولایی، افشانی، شریعتمداری، بیطرف و مهرعلیزاده، دو هفته وقت دارند برنامه‌های خود را به منتخبان شورای شهر تهران ارایه کنند.

براساس این گزارش، محمدعلی‌نجفی (با ۲۱ رأی)، حسین مرعشی (با ۲۰ رأی)، الهه کولایی (با ۱۶ رأی)، سید محمدعلی‌افشانی (با ۱۴ رأی)، محمدشریعتمداری (با ۱۱ رأی)، حبیب‌ا…‌بیطرف (با ۱۲ رأی) و محسن‌مهرعلیزاده (با ۹ رأی) ۷ گزینه نهایی تصدی پست شهردار آینده تهران هستند.

از بین این ۷ نفر، ۳ گزینه به نام‌های محمدعلی‌نجفی با حکم مشاور اقتصادی رییس‌جمهور، محمد شریعتمداری با سمت معاونت اجرایی رییس‌جمهور و سیدمحمدعلی‌افشانی به عنوان استاندار فارس، در بدنه دولت حضور دارند. الهه‌کولایی (نماینده مجلس ششم)، محسن‌مهرعلیزاده (رییس اسبق سازمان تربیت بدنی)، حسین‌مرعشی (رییس اسبق سازمان میراث فرهنگی) و حبیب‌ا… بیطرف (وزیر اسبق نیرو) دیگر گزینه‌های احتمالی هستند.