بررسی گزینه‌های وزارت ICT، علوم و معاونت علمی و فناوری در دولت دوازدهم

بررسی گزینه‌های وزارت ICT، علوم و معاونت علمی و فناوری در دولت دوازدهم گروه ارتباطات – گمانه‌زنی و شایعات فراوان در مقابل تکذیب‌ها و بی‌میلی مسؤولان محترم! این خلاصه‌ای از سرنوشت ۳ ارگان علمی و فناوری کشور است که در آستانه تشکیل دولت دوازدهم همچنان اخبار صحیحی از متولیان وزارتخانه‌های ICT، علوم و معاونت علمی […]

بررسی گزینه‌های وزارت ICT، علوم و معاونت علمی و فناوری در دولت دوازدهم

گروه ارتباطات گمانه‌زنی و شایعات فراوان در مقابل تکذیب‌ها و بی‌میلی مسؤولان محترم!

این خلاصه‌ای از سرنوشت ۳ ارگان علمی و فناوری کشور است که در آستانه تشکیل دولت دوازدهم همچنان اخبار صحیحی از متولیان وزارتخانه‌های ICT، علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دسترس نیست.

به گزارش مناقصه‌مزایده؛ در حاشیه بازدید از الکامپ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دولت دوازدهم در سمت وزارت ارتباطات نخواهم ماند.

محمودواعظی در مورد تصدی پست وزارت ارتباطات در دولت آینده گفت: در دولت دوازدهم حضور دارم، اما در یک جایگاه دیگری خواهم بود.

در ادامه نیز برات قنبری، معاون وزیر ارتباطات گمانه‌زنی درباره انتخابش به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم را رد کرد.

برات قنبری در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ تهران در جمع خبرنگاران در خصوص گمانه‌زنی برای انتخاب وی به عنوان وزیر آینده ارتباطات گفت: این موضوع را تأیید نمی‌کنم.

وی با بیان این‌که ما نفرات شایسته‌ای در بخش فناوری اطلاعات داریم که می‌توانند به عنوان وزیر ارتباطات مطرح باشند، گفت: البته اگر کسی بخواهد خدمت کند در پست‌های کارشناسی نیز این امکان برایش وجود دارد.

قنبری اضافه‌کرد: مخالف قبول مسؤولیت به عنوان وزیر ارتباطات در این وزارتخانه بودم و هستم.

اما شایعات انتقال ستاری به وزارت علوم یا صمت و یا حتی ICT این واکنش را از سمت او به دنبال داشت: در خصوص تقبل مسؤولیت وزارت ارتباطات و یا وزارت علوم در دولت دوازدهم گفت: به هیچ وزارتخانه‌ای نخواهم رفت و در پست فعلی‌ام ابقا خواهم شد.

وی توضیح داد: پست وزارتی قبول نمی‌کنم، اما در کابینه دولت دوازدهم حضور دارم.

همچنین قائم مقام وزیر کار و دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز در پاسخ به احتمال دریافت حکم وزارت ICT گفت: تاکنون هیچ‌گونه پیشنهادی برای وزارت ارتباطات در دولت نداشته‌ام.

وی افزود: تاکنون در این زمینه مذاکره‌ای با من صورت نگرفته و هنوز با فرد دیگری نیز مذاکره نشده است.

 

تاکنون چندین گزینه دیگر به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی پست وزارت ارتباطات از سوی رسانه‌ها مطرح شده است که ازجمله آن می‌توان به نصرا…‌جهانگرد و محمدجوادآذری‌جهرمی اشاره کرد.