اعطای ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به فعالان بخش معدن

معاون وزیرصنعت اعطای ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به فعالان بخش معدن محمدقره‌داغلی -معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال برای نخستین بار در کشور بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در قابل طرح رونق به فعالان بخش معدن پرداخت می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، جعفرسرقینی در […]

معاون وزیرصنعت

اعطای ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به فعالان بخش معدن

محمدقره‌داغلی -معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال برای نخستین بار در کشور بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در قابل طرح رونق به فعالان بخش معدن پرداخت می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده، جعفرسرقینی در جریان بازدید از معادن و کارخانه‌های طلای تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی با بیان این‌که ثبت نام معدنکاران برای دریافت این تسهیلات آغاز شده است،گفت پیش از این تنها صنعتگران از اینگونه تسهیلات استفاده می‌کردند اما با اجرای این طرح معدن‌کاران و فعالان بخش معدن نیز از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

وی اظهارکرد: در طرح تشویقی دیگری با هدف رونق بخش معدن، تمام بدهی‌های ناشی از جرایم دیرکرد حقوق دولتی معادن تا پایان سال ۹۵ بخشیده می‌شود.

وی گفت: براساس این طرح معدن‌کارانی که تا ۶ ماه آینده اصل بدهی خود بابت حقوق دولتی فعالیت‌های معدنی را پرداخت کنند، مشمول بخشودگی جرایم دیرکرد می‌شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه‌داد: سالانه ۴۰۰ میلیون تن انواع موادمعدنی در کشور استخراج می‌شود و علاوه بر تأمین نیاز صنایع داخلی، بیش از ۶٫۶ میلیارد دلار صادرات موادمعدنی نیز صورت می‌گیرد.

وی با بیان این‌که بیش از ۶ هزار معدن فعال در کشور وجود دارد، اضافه‌کرد: سالانه بیش از ۸۵ میلیون تن سنگ‌آهن و ۷۰ میلیون تن مس در کشور تولید می‌شود.

وی گفت: علاوه بر این سالانه ۵ تن طلا از معادن کشور در مناطق مختلف استخراج می‌شود که این میزان تا پایان برنامه ششم توسعه به ۱۰ تن در سال افزایش می‌یابد.

معاون امور معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فعالیت دو معدن بزرگ طلا در تکاب گفت: ۲۰ درصد طلای تولید شده در کشور از معادن طلای این شهرستان استخراج می‌شود.

سرقینی بیان‌کرد: تکاب با دارابودن دو معدن بزرگ طلا و کارخانه‌های استحصال و فرآوری به عنوان قطب تولید طلا در کشور مطرح است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیرصنعت، معدن و تجارت به همراه جمعی از مسؤولان استانی و محلی از معدن و کارخانه طلای آقدره و کارخانه سنگبری روستای گنبد تکاب بازدید کرد.

 

وی در نشست‌های جداگانه با حضور فعالان معدنی و معدن‌کاران تکاب و اهالی روستای آقدره به بررسی مشکلات حوزه معدن و روستاهای همجوار معادن طلا پرداخت؛ تکاب با ۷۸ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.