دومین برنده مزایده اپراتورهای خصوصی پست معرفی شد

دومین برنده مزایده اپراتورهای خصوصی پست معرفی شد سومین مزایده حداقل تا دو سال آینده برگزار نمی‌شود گروه ارتباطات – در پی ملی شدن شرکت پست، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بندهایی از ضوابط پروانه اپراتورهای پستی غیردولتی را تغییر داد، برای فعالان فعلی پستی در اپراتورهای جدید سهم نگاه‌ داشت و امروز دو کنسرسیوم خصوصی […]

دومین برنده مزایده اپراتورهای خصوصی پست معرفی شد

سومین مزایده حداقل تا دو سال آینده برگزار نمی‌شود

گروه ارتباطات – در پی ملی شدن شرکت پست، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بندهایی از ضوابط پروانه اپراتورهای پستی غیردولتی را تغییر داد، برای فعالان فعلی پستی در اپراتورهای جدید سهم نگاه‌ داشت و امروز دو کنسرسیوم خصوصی به مرحله دریافت پروانه فعالیت پستی در ایران رسیدند.

به گزارش مناقصه‌مزایده؛ روش انتخاب شرکت ارایه‌کننده خدمات پستی، از طریق مزایده و براساس ضوابط اعلام شد. در ادامه گفته شده بود که در این مزایده حداکثر دو شرکت به عنوان برنده(گان) مزایده انتخاب خواهند شد و همچنین این‌که در صورت انتخاب یک برنده در مزایده، مزایده بعدی به‌منظور برنده دوم برگزار خواهد شد.

برای حمایت از دارندگان پروانه سراسری، سومین پروانه مشابه برای ایجاد، بهره‌برداری و ارایه خدمات پستی تا دو سال از تاریخ لازم‌الاجرا شدن اولین پروانه از دو پروانه اپراتور پستی غیردولتی، صادر نخواهد شد.

همچنین در قانون آمده بود که حداقل ۳۰ درصد سهام شخص حقوقی یا کنسرسیوم شرکت‌کننده در مزایده باید متعلق به حداقل ۳ شرکت فعال در حوزه خدمات پستی که مدارک خود را براساس مصوبات کمیسیون به سازمان ارسال داشته‌اند و تأییدیه فعالیت از سازمان دریافت کرده‌اند، باشد، به نحوی که سهم هر یک کم‌تر از ۵ درصد نباشد.

کنسرسیوم‌های برنده مزایده

با برگزاری مزایده، دو کنسرسیوم متشکل از چندین شرکت فعال خصوصی در حوزه پست اپراتورهای جدید پستی خصوصی خواهند بود.

دو کنسرسیوم هریک متشکل از حدود ۵ شرکت فعال در حوزه پست به عنوان دو اپراتور جدید خصوصی در حوزه پست انتخاب شده‌اند.

به این ترتیب یک کنسرسیوم با رهبری شرکت تی‌پاکس و کنسرسیوم دیگری با رهبری شرکت پیک بادپا دو اپراتور جدید پستی خواهند بود.

 

در حال حاضر مراحل استعلامات قانونی این دو کنسرسیوم برای طی مراحل نهایی صدور پروانه توسط رگولاتوری در حال انجام است.