می‌توانیم از قفل شدن خیابان‌های پایتخت جلوگیری کنیم

فرمانده انتظامی تهران بزرگ می‌توانیم از قفل شدن خیابان‌های پایتخت جلوگیری کنیم آرمین قره‌داغلی- فرمانده انتظامی تهران بزرگ در اولین نشست خبری خود با بیان این‌که پلیس به هیچ حزب و گروهی وابسته نیست از برخورد ایجابی با ناهنجاری‌های اجتماعی خبر داد. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، رییس پلیس پایتخت تأکید کرد که برخورد قاطع با […]

فرمانده انتظامی تهران بزرگ

می‌توانیم از قفل شدن خیابان‌های پایتخت جلوگیری کنیم

آرمین قره‌داغلی- فرمانده انتظامی تهران بزرگ در اولین نشست خبری خود با بیان این‌که پلیس به هیچ حزب و گروهی وابسته نیست از برخورد ایجابی با ناهنجاری‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، رییس پلیس پایتخت تأکید کرد که برخورد قاطع با مجرمان و کاهش فاصله میان وقوع و کشف جرم از برنامه‌های جدی پلیس است.

حسین‌رحیمی در نخستین نشست صمیمانه خود با خبرنگاران اظهارکرد: یکی از بازوان اصلی من در برقراری نظم، امنیت و انضباط اجتماعی و همچنین ارتقای احساس امنیت خبرنگاران هستند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان این‌که برای خبرنگاران در پلیس پایتخت جایگاه ویژه و ارزش خاصی قائل هستیم گفت: ناجا تنوع و تکثر فراوانی در مأموریت‌هایش دارد و هر روزه با مسایل مختلفی روبه‌روست. از این رو خبرنگاران نقش مهمی در این میان داشته و در برقراری نظم و امنیت اجتماعی تأثیرگذار هستند.

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر این‌که ما، پلیس و مأمور مسؤول را قبول داریم گفت: پلیس باید در انجام وظایفش مسؤولیت‌شناس و دغدغه‌مند باشد. البته نقش مردم مهم است و باید در نظم و امنیت اجتماعی مردم را پای کار بیاوریم.

وی با بیان این‌که اصلی‌‌ترین اولویت ما در تهران بزرگ عملیاتی کردن راهبرد، مردم‌داری و جامعه‌محوری است، گفت: در استان سیستان و بلوچستان نیز تکیه من بر مردم بود. ما باید بتوانیم خادمان خوبی برای مردم باشیم و بالا‌ترین شأن پلیس را نیز خدمتگزاری و خادمی مردم می‌دانیم.

رحیمی با تأکید بر این‌که تمامی برنامه‌ریزی‌های ما در پلیس برای آسایش مردم است، تصریح‌کرد: البته وقتی می‌گوییم مردم یعنی ۹۸ و ۹۹ درصد از جمعیتی که در چارچوب قانون و مقررات نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند. منظور ما از مردم آن یک درصد متخلف که در مقابل نظم و امنیت عمومی قرار دارند نیست و با آنان هم در چارچوب قانون و برابر جرمشان برخورد خواهیم کرد.

رحیمی با تأکید بر این‌که برای اصلاح رفتار سازمانی نیز تلاش می‌کنیم، گفت: کلانتری‌ها باید تمرکزشان خدمت به مردم باشد. همچنین پلیس مبارزه با موادمخدر ما باید با موادفروشان، باندهای بزرگ، معتادان متجاهر و… برخورد کند. پلیس راهور ما نیز وظیفه برخورد با قانون‌شکنان را داشته اما تمرکزش بر تسهیل عبور و مرور خواهد بود. ما نمی‌توانیم مشکل ترافیک را به‌طور صددرصد حل کنیم اما می‌توانیم کاری کنیم که ترافیک تهران قفل نشود.

وی با بیان این‌که در پلیس آگاهی برخورد قانونی با مجرمان و کاهش فاصله بین وقوع و کشف جرم جزو برنامه‌های جدی ماست گفت: توانمندسازی اصلاح رفتار پلیس، ارتقای مهارت‌های پلیس در انجام بهینه مأموریت‌ها و… به‌طور جدی در دستور کار ما خواهد بود و به دنبال این هستیم تا همکاران ما آموخته‌هایشان را از تئوری به مهارت تبدیل کنند.

رحیمی با تأکید بر این‌که حوزه انضباط اجتماعی بیش‌ترین توجه ما به برخوردهای ایجابی خواهد بود، خاطرنشان‌کرد: آموزش همگانی را رونق خواهیم داد. معتقدیم بسیاری از رفتارهای خارج از عرف ناشی از عدم آموزش همگانی است و توجه به آموزش همگانی جزو برنامه‌های اصلی ما خواهد بود.

پلیس وابسته به هیچ دسته و جناحی نیست

رییس پلیس پایتخت با تأکید بر این‌که پلیس وابسته به هیچ گروه، حزب، دسته و جناحی نیست، خاطرنشان‌کرد: ما تابع ولی امر مسلمین هستیم و حزبمان هم حزب ولی امر مسلمین است. ما به تمام احزابی که در چارچوب مقررات جمهوری اسلامی حرکت می‌کنند احترام می‌گذاریم و آنان مورد تکریم ما هستند اما سرباز ولی‌امر هستیم و تلاش می‌کنیم سرباز خوبی برایشان باشیم. ما احزاب را می‌شناسیم و به‌طور عمیق هم از مسایلشان با خبریم اما طرفدار هیچ کدامشان نیستیم.

رحیمی اضافه‌کرد: پلیس بدون توجه به رنگ، نژاد، قومیت و… به همه مردم خدمت می‌کند. پلیس باید مانند آفتاب باشد و امنیت را برای همه به ارمغان بیاورد.

وی با بیان این‌که پلیس معلم اخلاق اجتماعی در جامعه است گفت: من معتقدم که خبرنگاران هم جایگاهشان بالاتر است، بزرگ‌ترین نعمتی که خداوند به بندگانش داده نعمت امنیت است.

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که من هیچ گاه همکارانم را به خاطر وقوع جرم بازخواست نمی‌کنم، گفت: اما درمورد کشف جرم همکارانم را بازخواست خواهم کرد چرا که پلیس مسؤول کشف جرم است اما در وقوع جرایم مؤلفه‌های مختلفی وجود دارد.

رحیمی با اشاره به رویدادهای مختلفی که در طول شبانه‌روز در تهران رخ می‌دهد، گفت: به عنوان مثال تنها در همین شب گذشته ۸-۷ مورد خاص در تهران رخ داد که یکی از آنها ماجرایی مشابه همان دختر ۸ ماهه بود که البته مأموران ما در کم‌تر از یک ساعت پرونده را کشف کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر این‌که باید یاد سردار ساجدی‌نیا را گرامی بداریم و از زحمات طاقت فرسایش قدردانی کنیم، گفت: باید طرح‌های خوب ایشان را ادامه بدهیم. البته سعی می‌کنیم طرح‌های دیگری را نیز اضافه کنیم که امنیت و آرامش توسعه یابد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره فعالیت گشت ارشاد اظهارکرد: پلیس مسؤول برخورد با هر نوع ناهنجاری است و همگان باید شئونات اسلامی را در جامعه اسلامی رعایت کنیم. البته تأکید ما بر برخوردهای ایجابی است اما افرادی که از حد گذشته و موارد را رعایت نکنند، قطعاً پلیس برابر قانون مجبور به مداخله است. البته تأکید ما بر آموزش است و معتقدیم همه همچون فرزندان خودمان هستند.

 

وی در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز اظهارکرد: بار‌ها گفته شده و ما نیز می‌گوییم که در عرض کم‌تر از ۷۲ ساعت توانایی جمع‌آوری این افراد را داریم اما بعدش چه می‌شود این افراد جمع‌آوری شده را باید به یک جایی تحویل دهیم که اینجا باید دیگر مسؤولین وارد عمل شوند.