«ایستگاه هاشمی» به شورای شهر تهران رسید

با ۲۱ رأی نمایندگان پایتخت «ایستگاه هاشمی» به شورای شهر تهران رسید گروه اجتماعی- با حضور حماسی مردم در انتخابات اردیبهشت ۹۶ به خصوص مردم تهران و پیروزی قاطع اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان بار رمز «این بار شمایید که باید تکرار کنید»، لیست امید توانست تمامی صندلی‌های شورای شهر تهران را به تسخیر خود درآورد تا […]

با ۲۱ رأی نمایندگان پایتخت

«ایستگاه هاشمی» به شورای شهر تهران رسید

گروه اجتماعی- با حضور حماسی مردم در انتخابات اردیبهشت ۹۶ به خصوص مردم تهران و پیروزی قاطع اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان بار رمز «این بار شمایید که باید تکرار کنید»، لیست امید توانست تمامی صندلی‌های شورای شهر تهران را به تسخیر خود درآورد تا اتفاقی تاریخی برای شورای شهر پنجم تهران رقم بخورد.

همچنین محسن‌هاشمی‌رفسنجانی، فرزند آیت‌ا… فقید، توانست بالا‌ترین رأی تاریخ شورای شهر پایتخت را کسب کند تا بدین ترتیب همگان در انتظار ریاست وی بر شهرداری تهران باشند.

بعد از کش و قوس‌ها و نظر به این‌که با انتخاب محسن‌هاشمی به عنوان شهردار تهران طبق قانون باید نفر بیست‌ودوم جایگزین وی در شورای شهر می‌شد، اعضای شورای شهر تهران تصمیم گرفتند تا شهردار تهران را از بین افراد دیگری انتخاب کنند و سرانجام اعضای این شورا رأی به ریاست محمدعلی‌نجفی بر شهرداری تهران دادند تا محسن‌هاشمی‌رفسنجانی، محتمل‌‌ترین گزینه برای ریاست شورای شهر تهران باشد.

دیروز نیز با کناره‌گیری الویری و مسجدجامعی از انتخابات ریاست شورای‌شهر تهران که بنا بر شنیده‌ها به دلیل حفظ اتحاد هرچه بهتر اعضای شورا رخ داده، محسن‌هاشمی‌رفسنجانی در اتفاقی تاریخی با رأی تمامی اعضای شورای شهر پایتخت به عنوان رییس شورا انتخاب شد.

وی که پیشتر سال‌ها به عنوان مدیرعامل مترو تهران در شهرداری تهران مشغول به خدمت بود، این بار توانست اعتماد تمامی اعضای شورای شهر را جلب کرده و به عنوان رییس شورای شهر تهران برگزیده شود.

هاشمی پس از انتخاب خود به عنوان رییس شورا گفت: از مردم نیز که با کمال صداقت در انتخابات شرکت کردند، تشکر می‌کنم. امیدوارم ۴ سال آینده یک شورا و شهرداری بی‌حاشیه‌ای را داشته باشیم.

وی تأکید کرد: رابطه با شهرداری، رابطه تعاملی است اما جنبه‌های نظارتی شورا در نظر گرفته می‌شود و مسیر قانونی بدون حاشیه را دنبال می‌کنیم.

هاشمی با بیان این‌که موضوع حمل‌ونقل بعد از خدمات شهری، مهم‌ترین دغدغه و اولویت شهر تهران است، گفت: بودجه شهرداری ۱۷هزارو۹۰۰میلیارد تومان است که ۸۰۰۰ میلیارد آن به حمل و نقل اختصاص دارد و آن نشان‌دهنده اولویت تهران در این حوزه است که امیدواریم با هماهنگی مجلس و دولت، در پیشبرد آن موفق باشیم.

گفتنی است، سیدابراهیم‌امینی به عنوان نایب‌رییس و علی‌اعطاء به عنوان سخنگوی شورای پنجم پایتخت انتخاب شدند.

منتخبان شورای پنجم نیز رأی مثبت به «بهاره‌آروین» و «زهرانژادبهرام» به عنوان منشی‌های جلسه دادند.

 

شورای پنجم تهران از روز چهارشنبه اول شهریور فعالیت خود را آغاز می‌کند.