نخ‌ریسی قمی‌ها در فرابورس ایران

شرکت عطرین نخ قم به فرابورس پیوست نخ‌ریسی قمی‌ها در فرابورس ایران گروه بازارسرمایه‌ـ سهامدار عمده شرکت عطرین نخ قم اعلام کرد: ۹۰درصد از مواد اولیه عطرین نخ قم از داخل تأمین می‌شود. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، حامدمقدم در نشست یک «یک‌دیدار، یک‌عرضه» گفت: شرکت نظرین نخ قم در عملکرد ۳ماهه خود توانسته ۱۷۰ریال از […]

شرکت عطرین نخ قم به فرابورس پیوست

نخ‌ریسی قمی‌ها در فرابورس ایران

گروه بازارسرمایهـ سهامدار عمده شرکت عطرین نخ قم اعلام کرد: ۹۰درصد از مواد اولیه عطرین نخ قم از داخل تأمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، حامدمقدم در نشست یک «یک‌دیدار، یک‌عرضه» گفت: شرکت نظرین نخ قم در عملکرد ۳ماهه خود توانسته ۱۷۰ریال از ۵۹۷ ریالی سود پیش‌بینی شده برای سال۹۶ را پوشش دهد.

مقدم ادامه‌داد: سرانه مصرف نخ هر نفر در دنیا۵٫۹ کیلوگرم و در ایران ۱٫۶کیلوگرم است. همچنین ماشین‌آلات شرکت اغلب اروپایی  بوده و تا حداقل دو دهه پاسخگوی مد در جامعه ایرانی است.

وی در تشریح توانایی‌های شرکت عطرین نخ قم اعلام‌کرد: عطرین نخ قم بزرگ‌ترین شرکت از نظر حجم تولید در کشور است. علاوه بر این بزرگ‌ترین شرکت در تنوع تولیدات و بزرگ‌ترین شرکت در تنوع محصولات خاص و انحصاری است.

سهامدار عمده «عطرین» با اعلام این موضوع که بزرگ‌ترین تولیدکننده کشور بوده و هرآنچه تولید می‌کند را به فروش می‌رساند، گفت: این شرکت فروش هم رتبه اول کشور است.

وی یادآور شد که ۸ درصد از کل فروش شرکت مربوط به صادرات است که برای حفظ روابط همین حد را نگه خواهیم داشت، با این‌که ارزش افزوده فروش داخل بیش‌تراست

مقدم ادامه داد: کشورهای CIS و بلوک شرق اروپا، کشورهای مقصد صادرات عطرین نخ قم هستند. همچنین نزدیک ۵۰ درصد از محصولات شرکت کاملاً انحصاری و در اختیار نخ قم است.

وی میانگین دوره وصول مطالبات در۳۱ خرداد ماه۹۲روز ذکر کرد و افزود: ۱۳شرکت زیر مجموعه در گروه گلریز وجود دارد که عطرین نخ قم دومین شرکت پس از کاغذ پارس است. مابقی شرکت‌ها نیز کم‌کم وارد بازار خواهند شد.

مقدم ادامه‌داد: تقریباً ۷۰ درصد برنامه تولید شرکت از قبل مشخص است و ۳۰ درصد از آن را تلاش می‌کنیم تا سهم خود را از واردات بگیریم.

وی در تشریح برنامه شرکت برای افزایش ظرفیت گفت: ظرفیت را به بالای ۹۰ درصد در سال ۹۷ می‌رسانیم.

 

مقدم درباره افزایش سرمایه شرکت افزود: برنامه افزایش سرمایه و طرح توسعه در شرکت وجود دارد که در زمان خودش اعلام خواهد شد، هنوز نتیجه‌گیری قطعی در این خصوص نشده است.